Citroën acumula gairebé 15.000 matriculacions en el que portem d'any al nostre país, una xifra que ubica actualment la marca francesa en la novena posició en el rànquing de marques més venudes a Espanya en aquest 2023. Si bé és cert que evidentment són moltes les marques que té per darrere, també ho és que són diversos els fabricants generalistes que de moment estan aconseguint més xifres de vendes que el fabricant francès.

I un dels motius pels quals Citroën ja no està tenint l'èxit a Espanya que tenia l'any passat és perquè, de fet, el model més venut de la marca el 2022 està veient com en aquest 2023 ja no és tan sols que hagi perdut quota de mercat, sinó que ha vist com un altre model de Citroën ja el supera de forma bastant notable quant a vendes.

 

Tenint en compte que el Citroën C3 va acabar l'any passat sent un dels 10 models més venuts a Espanya, que actualment ocupa la posició 25 en el rànquing amb menys de 4000 matriculacions és un indicatiu més que evident que aquest utilitari està perdent molt pes. Per sort per a la marca francesa, per molt que a nivell general les seves xifres estiguin baixant, un dels seus models en concret sí que pot presumir de ser un dels models que més ha crescut en els últims temps a les carreteres espanyoles: el Citroën C4.

El Citroën C4, una aposta arriscada però guanyadora de la marca francesa

No van ser pocs els que, quan van veure la presentació oficial de la nova generació d'aquest quatre, van apuntar que era una aposta massa arriscada per part de la marca francesa. Entre altres coses perquè, a diferència del que havia ocorregut en les anteriors generacions, en aquest cas el fabricant havia optat per posar a la venda un compacte amb una carrosseria que l'apropa molt més als quals els compactes tradicionals, és a dir, un crossover.

 

Tanmateix, veient les xifres de vendes que està aconseguint aquest model, que acumula ja més de 5000 matriculacions i ocupa actualment la posició número 14 en el rànquing de vendes, és evident que ha estat una aposta més que guanyadora per part de Citroën.

I és que es pot destacar que, malgrat que és un crossover i que compta amb un disseny molt atractiu, en Citroën han continuat apostant per una excel·lent relació qualitat preu amb aquest model, situant-lo fins i tot per sota d'alguns dels compactes de referència però comptant amb l'argument molt al seu favor de la carrosseria més propera als SUV.