Va ser fa ja molts anys quan, veient precisament l'èxit que estava tenint al Fiat 500, la marca italiana va decidir confiar a Abarth perquè posés a la venda una versió esportiva de l'icònic urbà, l'Abarth 595.
Si bé és cert que el volum de vendes de l'esportiu ha estat i hi continua sent molt lluny del que ha tingut i continua tenint el model convencional, cap tenir en compte que l'Abarth s'ha convertit en una tendència entre aquells conductors que buscar un model esportiu de dimensions molt compactes i amb una excel·lent relació qualitat preu.
Com no podia ser de cap altra forma, i més tenint en compte l'aposta de Fiat pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, Abarth ha seguit els passos de la marca italiana i ha llançat la seva pròpia versió esportiva del 500, l'anomenat Abarth 500e, un model que, tal com podem veure en les imatges, es diferencia del de Fiat pel seu disseny, més agressiu i esportiu.
L'Abarth 500e, un elèctric diferent i atractiu
Pel que es refereix a la seva mecànica, arriba amb un motor de 155 cavalls de potència i amb una bateria de 42 kWh que li permet tenir poc més de 250 quilòmetres d'autonomia, una xifra que no fa cap altra cosa que confirmar que el fabricant no pensa en ell com en un elèctric polivalent sinó en un model per moure's per entorns urbans i interurbans.
Quant al preu, evidentment no és l'opció més barata del mercat però és que, com ocorria amb el 595 de gasolina, els que van cap a un 500e no ho fan pel preu, sinó pel disseny, l'esportivitat, el toc de cotxe prèmium que té aquest model i la personalitat d'un elèctric que no té rivals directes al mercat.
Tal com podem veure al configurador de la marca, l'oferta actual passa per un procés de finançament amb un preu de partida de poc més de 33.000 euros que acaba sent de més de 41.000 euros tenint en compte comissions i interessos. El positiu és que, si optem per fer ús del Pla MOVES, el preu pot arribar a ser de fins i tot 7.000 euros menys i fins i tot de fins a gairebé 10.000 comptant amb més promocions per part de la marca italiana.