No és que sigui precisament cap secret que és el principal objectiu que té la Direcció General de Trànsit al nostre país és el de millorar constantment la seguretat viària tant a les nostres carreteres com en els nuclis urbans.

En aquest sentit, és més que lògic que aquest organisme vagi adaptant-se a les noves necessitats i a les noves formes de mobilitat. Així, veient la proliferació de tota mena de vehicles de mobilitat personal, la DGT ha decidit actuar i posar en marxa un nou pla dirigit precisament a millorar la seguretat entorn d'aquest tipus de vehicles.

Dins d'aquesta nova categoria de vehicles els que més proliferen al nostre país són els patinets elèctrics, un tipus de vehicle cada vegada més comú a les grans ciutats i que, tenint en compte que poden arribar a assolir velocitats que no són precisament baixes, han provocat que la DGT mogui fitxa en aquest sentit.

La nova senyalització de la DGT

I la nova senyalització per part de la DGT per intentar millorar la seguretat viària entorn d'aquests vehicles de mobilitat personal passa per dues línies contínues paral·leles, una de color rosa i una de color verd.

 

L'explicació que dona la Direcció General de Trànsit a aquesta nova senyalització és molt senzilla: a l'esquerra de la ratlla rosa circularan els ciclistes i aquells que vagin en patinet elèctric o un altre tipus de VMP. L'espai a la dreta de la línia verda es reserva per a corredors i usuaris de patins sobre rodes o monopatins, mentre que, evidentment, la vorera és reservada als vianants.

De moment aquesta nova senyalització tan sols s'ha vist en alguns punts molt específics de la geografia espanyola, però expliquen des de l'organisme que la intenció no és cap altra que la d'anar implementant aquesta nova senyalització en molts punts al nostre país, especialment en entorns urbans, on aquest tipus de vehicles de mobilitat personal estan guanyant cada vegada més adeptes.

Falta saber ara fins a quin punt, com passa amb tantes altres normatives de la DGT, els usuaris d'aquest tipus de vehicles van respectar o no la normativa. La part positiva és que, havent-hi una normativa en aquest sentit, serà més fàcil que augmenti la seguretat viària i, alhora, multar els que no la respectin.