No és que sigui precisament cap secret que un dels principals motius de preocupació entre aquells conductors que han decidit o estan decidits a comprar-se un cotxe elèctric és tot el que envolta la càrrega del seu futur cotxe.

Aquest sentit, és de sobres conegut, entre altres coses perquè fins i tot els mateixos fabricants d'aquest tipus de models així ho recomanen, que el millor que es pot fer si es tira la intenció de comprar-se un cotxe elèctric és instal·lar un carregador al garatge o saber que es disposarà sempre d'un punt de càrrega proper i sempre disponible.

Entre altres coses perquè, si bé és cert que la inversió inicial a l'hora de fer-se amb un cotxe elèctric és molt més gran que a l'hora de fer-se amb un cotxe de fusió equivalent quant a mida i potència, a la llarga, especialment si el cotxe elèctric es carrega a casa i s'arriba a un acord amb la companyia que subministrar electricitat per poder carregar-lo en les hores en les quals el preu d'electricitat és més baixa, el cost per km. acaba sent molt més barat en un elèctric el carregador a casa a la nit que en un cotxe de combustió tradicional.

Les diferències entre carregar un elèctric en diferents carregadors a Espanya

Però més enllà de la càrrega casolana, es pot tenir en compte també que, especialment a l'hora d'afrontar les dues viatges al nostre país amb un elèctric, és imprescindible també tenir en compte els carregadors que podem trobar a llarg de la nostra geografia.

Si bé és cert que Espanya continua sent a la cua|cola de molts altres països a Europa en aquest sentit, es pot destacar que en els últims anys s'ha fet un pas molt important i que cada vegada la xarxa de carregadors que hi ha al nostre país és més gran i millor.

És important tenir en compte, tanmateix, que cadascuna de les companyies fixats els preus determinats per a diferents tipus de càrrega, pel que no és el mateix i no acaba suposant el mateix cost van carregar un carregador de tesla, per exemple, que fer-ho en un d'Iberdrola o de Repsol.

Tenint en compte que els que carreguen el seu cotxe en carregadors de gasolinera o diferents punts de la geografia solen optar per càrregues ràpides, les diferències en aquest sentit no són poques. Així, mentre que Tesla fixa un preu d'entre 0,49 i 0,54 € el kW en aquests carregadors, Iberdrola fixa un preu de 0,69 € per kW, mentre que Repsol es queda en un terme mitjà amb 0,54 € el kW. Això sí, es pot destacar que tant Iberdrola com Repsol ofereix una potència de 350 kW, mentre que Tesla, més barat, es queda en 250 kW.