És de sobres conegut que tard o d'hora els cotxes elèctrics seran els cotxes que dominen les carreteres espanyoles. En aquest sentit, això sí, es pot destacar que encara en el dia d'avui aquest segment estan molt per darrere dels cotxes de combustió i fins i tot els cotxes híbrids.

Són molts els factors que estan provocant que Espanya sigui un dels països que va a la cua en la venda de cotxes elèctrics, però sobretot són dos els que realment afecten en aquest sentit.

D'una banda, l'alt cost que tenen a una immensa majoria dels models elèctrics comparat amb les seves versions amb motors de combustió i, a més, la pobra infraestructura de càrrega que tenim actualment al nostre país, especialment per a aquells models que no poden fer ús d'un súper carregador de Tesla.

Tanmateix, tenint en compte el preu actual dels combustibles i que siguin molts els experts que apunten que no farà cap altra cosa que continuar augmentant, cada vegada són més els espanyols, especialment aquells que saben que es poden instal·lar un punt de càrrega a casa o al seu garatge, els que estan decidint fer el salt, sobretot aquells conductors que saben que el seu ús habitual al cotxe serà de trajectes curts i urbans així com alguns desplaçaments llargs al llarg de l'any.

Això és el que costa carregar un cotxe elèctric a casa

No és que sigui precisament cap secret que per aconseguir el menor cost per quilòmetres amb un cotxe elèctric el millor que es pot fer és carregar-lo a casa ja que, entre altres coses, fer-ho a casa acabar reduint-ne gairebé 1/3 del cost total respecte a carregar-lo en carregadors de càrrega ràpida.

 

No en compte alguns dels preus actuals del cost per kilowatt hora de les majoristes més importants de subministrament d'electricitat, que el preu actual per recórrer 100 km en un cotxe elèctric carregat a casa amb tarifa sense discriminació horària es queda per sota dels tres euros, un preu que pot ser inferior si optem per tarifa amb discriminació horària i carreguem el cotxe en els moments en què la tarifa és més baixa.

Evidentment es pot tenir en compte que el cost d'un elèctric és major que el de combustió però, si es fa un ús racional de la seva bateria i si es carrega gairebé sempre a casa a excepció de viatges puntuals, a la llarga acaba sent més rendible tenir un cotxe elèctric.