Seat sempre ha tingut al mercat espanyol, el seu mercat natal, el seu millor terreny de joc. Un mercat en el qual la marca espanyola ha aconseguit tenir durant molts anys alguns dels models més matriculats, entre altres coses perquè, com bé saben els que tenen, han tingut o volen tenir un Seat, són productes amb una excel·lent relació qualitat preu.
Tenint en compte a més que bona part d'ells compten amb la tecnologia del grup Volkswagen, els Seat són vehicles que, tot i quedar-se un esglaó per sota pel que fa a la qualitat de materials i equipament respecte als models de la marca alemanya, poden presumir de tenir en les seves mecàniques opcions molt interessants i fiables.
No és que sigui casualitat llavors que fins a tres dels seus models puguin presumir de ser dels més venuts a Espanya i ser autèntiques referències en els seus segments com és el cas de l'Arona, el top vendes actualment a les nostres carreteres, l'Ibiza, un dels utilitaris més matriculats i que ocupa actualment la sisena posició, i l'Ateca, que en 11a posició es queda per molt poc fora del Top 10 a Espanya.
Tots ells poden assegurar sense cap tipus de problema que, dins dels molts cotxes que tenen al voltant com rivals directes, pocs tenen la relació qualitat preu que tenen els Seat.
El Seat Ibiza, un utilitari que continua sent una referència
Cert que, per exemple en el cas de l'Ibiza, existeixen opcions més barates al nostre mercat, sent el Dacia Sandero un model que està arrasant en vendes però que, evidentment, es queda un esglaó per sota quant a qualitat en tots els sentits respecte al model espanyol.
De fet, tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte actual de la marca espanyola, la versió més senzilla d'aquest utilitari, que pot presumir de ser un dels autèntics referents a les nostres carreteres des de fa molts anys, té un preu de partida que es queda just per sobre dels 14.000 € sempre que financem a comprar amb la marca espanyola, un preu que ens situa a un nivell gairebé imbatible.
Entre altres coses perquè, tenint en compte les seves dimensions, el seu disseny, el seu equipament de sèrie, la seva capacitat de càrrega i el seu motor, en aquest cas un gasolina de tres cilindres amb 80 cavalls de potència associat a una transmissió manual, és un model molt rodó en tots els sentits, fins i tot ja des de la versió més senzilla que arriba amb aquest atractiu preu.