Mazda, com bé saben al fabricant japonès, ocupa una posició molt difícil al mercat. I és que, sense ser una marca cent per cent prèmium, els japonesos es posicionen un esglaó per sobre de les marques generalistes. I aquest terreny de joc és en el que juga ni més ni menys que Volkswagen, un dels fabricants amb més quota de mercat a nivell mundial.

És per això que, com bé saben els que tenen la marca japonesa com una de les seves referències, a Mazda han pres una decisió que es veia venir des de fa ja molt temps: realitzar una petita purga i prescindir d'un model que amb prou feines ha tingut vendes en els últims anys i que ha vist com els SUV se l'han emportat pràcticament per davant.

 

No és cap altre que el Mazda 6, la berlina del segment de la marca d'Hiroshima que, si bé és cert que en el seu moment va tenir una bona quota de mercat gràcies al seu elegant disseny i a la seva tecnologia, fa ja molt temps que ha deixat de ser determinant a Europa.

Mazda elimina el Mazda 6 de la majoria de mercats a Europa

L'èxit de models com el Mazda CX-5, un SUV de mida familiar i, sobretot, l'arribada de nou Mazda CX-60, un model que a diferència del Mazda CX-5 sí que compta en la seva gamma mecànica amb una opció híbrida endollable, un tipus de motor cada vegada més popular a les carreteres del vell continent, és el que ha provocat que la marca japonesa opti per fer desaparèixer de la majoria de configuradors europeus a la seva berlina esportiva.

I és que han estat en mercats tan importants a Europa com és el cas del d'Anglaterra, França, Itàlia o Portugal on la marca japonesa optat per deixar de posar en la venda d'aquest model. De moment sí que segueix a la venda a Espanya i a Alemanya, però no seria estrany que els propers mesos també desapareixerà del nostre mercat i dels pocs que queden ja en els que es pot configurar.

 

El que no se sap de moment és si la marca optarà per anar a buscar una nova generació d'aquest model, una cosa que no sembla que vagi a succeir tenint en compte que les berlines estan passant per un dels pitjors moments de la seva història, o prescindir d'ell directament i posar fi a un model que, això sí, ha tingut unes xifres de vendes tan maques que no han donat gaires motius a Mazda per continuar comptant amb ell.