A diferència del que passava fa ja molts anys, avui dia existeixen moltíssimes opcions mecàniques a l'hora d'anar a comprar un cotxe nou al nostre país. Si bé és cert que evidentment segueixen sent al mercat les opcions més clàssiques, és a dir, cotxes que compten amb motors de combustió bàsics ja siguin de gasolina o de dièsel, l'entrada al joc dels motors elèctrics ha provocat que existeixin mecàniques amb diferents tipus d'hibridació.
Així, avui dia es poden comprar models que compten amb sistemes de micro hibridació o híbrid auto recarregable ja siguin associats a motors de gasolina o motors dièsel així com sistemes híbrids endolla parlis que també es poden combinar amb els dos tipus de motors de combustió o directament motors 100 × 100 elèctrics que, en aquest cas sí, no compten amb cap tipus de motor de combustió.
Es pot tenir en compte, i allà hi ha les xifres de vendes d'una marca com Toyota per corroborar-ho, que cada vegada són més els espanyols els que estan optant per fer-se amb un cotxe nou amb un motor híbrid auto recarregable, una mecànica que permet, especialment circulant per entorns urbans interurbans, aconseguir uns consums molt més baixos que els seus models equivalents amb motors de combustió, entre altres coses perquè a velocitats molt baixes és el motor elèctric el que mou el cotxe.
El grup Renault encerta amb el GLP
Tanmateix, també hi ha una alternativa que en els últims temps ha guanyat molt pes, i són els motors amb tecnologia bifuel, ja siguin de GNC o de GLP. És el segon cas, el GLP, el que li ha servit tant a Renault com Dacia per augmentar les seves vendes al nostre país, entre altres coses perquè el GLP és molt més barat que la gasolina, per la qual cosa models com el Dacia Sandero, el Dacia Duster o el Renault Clio, entre d'altres, poden acabar tenint també un consum molt baix sense haver de recórrer a un motor híbrid auto recarregable que, com no, dispara el preu final del cotxe.
El fet de més que sigui el conductor el que pugui elegir en quin moment el motor funciona amb GLP o en quin moment funciona amb gasolina ajuda també a una millor gestió del consum i, a més, permet a aquest tipus de models lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més determinant a Espanya.
No és casualitat llavors que, més enllà de les excel·lents xifres de vendes que està aconseguint els Toyota, siguin molts els conductors que apostin pels motors GLP tant de Dacia com Renault, dues de les marques que més afavorides han sortit en aquest 2023 a causa de l'augment del preu de la gasolina i el dièsel.