La situació actual de MG posa en evidència una sèrie de problemes crítics que estan afectant tant la seva reputació com l'experiència dels seus clients. Encara que models com l'MG ZS han experimentat un notable èxit en matriculacions, molts propietaris han denunciat temps d'espera excessius, problemes de fiabilitat mecànica i una pèssima atenció postvenda. Aquests inconvenients han convertit el que hauria de ser una experiència positiva en un autèntic calvari per a molts compradors.
A Espanya, aquests problemes estan generant una crisi de confiança en la marca. Clients que van confiar en el renaixement d'MG a Europa s'enfronten a tallers saturats, falta de recanvis i una mala comunicació per part del servei tècnic. Com a resultat, molts afectats afirmen que no tornaran a adquirir un vehicle de la marca, fent malbé la base que MG tant ha treballat per construir des de la seva tornada al mercat europeu.

MG no només arrasa a Espanya, però els problemes també es reprodueixen
Els problemes no es limiten a Espanya; en països com Mèxic, la situació és pràcticament idèntica. El 2024, la marca va ser la setena més venuda al país, amb 60.168 unitats matriculades i una quota de mercat del 4,0%. El model més reeixit, l'MG5, va assolir les 26.768 unitats venudes, posicionant-se com el setè cotxe més popular a Mèxic. Malgrat que, les vendes de MG a Mèxic continuen sent sòlides, també existeixen queixes generalitzades.
A través de xarxes socials i fòrums, milers d'usuaris han denunciat casos similars relacionats amb llargs temps d'espera en tallers i la falta de solucions clares a problemes tècnics. Un dels casos més notoris va ser el d'Alejandra, una propietària d'un MG ZS a Reynosa, que va tenir el seu vehicle al taller per problemes de transmissió durant gairebé un any.
Davant de la falta de resposta, Alejandra va organitzar una protesta davant el concessionari per cridar l'atenció dels mitjans. La pressió mediàtica va obligar el concessionari a cedir-li temporalment un vehicle de substitució mentre el seu cotxe continuava sense ser reparat. Aquest cas il·lustra perfectament com la mala gestió de postvenda està afectant greument la imatge de MG.

MG ha d'evitar la mort per èxit
Per evitar que aquesta crisi d'imatge afecti els seus resultats a llarg termini i la marca acabi morint d'èxit, MG necessita implementar solucions immediates. Això inclou reduir els temps d'espera en tallers, establir centres logístics eficients, millorar la formació del personal tècnic i garantir una comunicació transparent amb els clients.
Si MG no aborda aquests problemes ràpidament, la mala fama que s'està gestant podria convertir-se en una amenaça seriosa per al seu creixement, tant a Europa com a Amèrica. La companyia té una oportunitat única de redimir-se i enfortir la seva posició, però per a això ha de prioritzar les necessitats dels seus clients i demostrar un compromís real amb la qualitat i l'atenció al client.