Ford, els assumptes no acaben de funcionar com s'esperava i el pla de transformació que prepara la marca per poder continuar competint a tot el món ara que arrenca l'era del cotxe elèctric mostra la seva cara més amarga: prescindiran de més de 3.000 treballadors, però sembla que a Almussafes se salvaran.

Ford
Ford

Reestructuració completa

En la nova etapa, Ford va a reestructurar completament la seva gamma de vehicles ordenant-les en divisions: la Model i quedarà reservada per als cotxes elèctrics i el programari, la Blue per a la gamma convencional i recreativa, la Pro per als vehicles industrials, la Credit per a les operacions financeres i la Drive, per a les solucions de mobilitat. Solta queda la marca Lincoln, amb la qual no s'ha anunciat encara el que pot arribar a succeir.

Acomiadament

I el canvi portarà aparellats acomiadaments: 2.000 treballadors fixos se'n van al carrer i 1.000 de subcontractats no renovessin. Amb els canvis previstos, Ford aspira a recuperar la competitivitat perduda i les retallades s'aplicaran, principalment, a l'Índia i els Estats Units. Sobre Saarlouis, la planta en la qual es fabrica el sentenciat Focus, no hi ha novetats, però la firma té un objectivo: el 2026, un terç de la producció ha d'estar format per cotxes elèctrics. Faran falta, per tant, Nous perfils i, per això, molts empleades estan ja amb la por al cos. Ford, convé recordar-ho, ha superat situacions complicades anteriorment i sempre ha sabut tirar endavant. La bona notícia és que, en origen, es va parlar de 8.000 acomiadaments, però ara s'han quedat en menys de la meitat d'aquesta xifra.