El millor argument que hagi tingut Dacia des que va arribar al nostre país, i de fet hagi estat l'argument que ha convertit de la marca romanesa en una de les més venudes a les carreteres espanyoles, ha estat el baix preu que han tingut històricament els seus models.

No és que sigui precisament cap secret que els que acudeixen als concessionaris de la marca associada al grup Renault no ho fan buscant un cotxe que comptin ni amb el millor disseny ni amb els millors materials ni amb l'últim en tecnologia del mercat, sinó cotxes senzills, fiables, robustos i, sobretot, que se situen a diversos esglaons per sota quant a preu respecte als seus rivals directes.

 

El problema en aquest cas és que, si bé és cert que avui dia els Dacia continuen sent alguns dels models més barats que podem comprar a Espanya, l'escalada general de preus que està patint la indústria d'automòbil provoca que alguns dels models més moderns de la marca romanesa ja no poden presumir de ser la ganga que eren fa uns anys.

El Dacia Duster MHEV és barat, però no és una ganga

Un bon exemple és una de les opcions més interessants que podem trobar dins del configuradors de la nova generació del Duster. En aquest cas es tracta de la versió que compta amb un motor de gasolina 1.2 TCe de 130 cavalls de potència que arriba unit a una tracció davantera i a una transmissió manual i, el que és més important, a un sistema de micro hibridació lleugera, convertint-se així en el primer model de la història de Dacia que es comercialitza amb un motor d'aquestes característiques.

A la marca romanesa han decidit llançar una promoció per intentar augmentar les vendes d'aquesta versió a través d'una oferta que configura aquest motor amb el nivell d'acabat Extreme, el més 'aventurer', amb un preu de partida que el situa just per sobre dels 24.000 €.

 

És més que cert que té un preu que el deixa per sota de bona part dels seus rivals directes que compten amb aquest tipus de mecànica, però es pot tenir en compte que 24.000 € ja no és un preu precisament sota, i que es podrà trobar a Espanya models d'aquest segment que compta amb motors de combustió tradicionals i fins i tot més potents per sota quant a preus, per això han estat molts els que s'hagin emportat una sorpresa desagradable en conèixer el preu d'aquesta versió d'un model que és cada vegada menys 'low cost'.