Cupra no estaria considerada entre les marques més venudes a Espanya. El fabricant de cotxes esportius no registra mals números, però és lluny de marques com Toyota, Kia o Volkswagen, que lideren, el mercat de l'automòbil al territori espanyol. En tot cas, bona part de les seves vendes depenen del Formentor. El SUV esportiu és el que centra bona part de les matriculacions, la qual cosa significa que si no triomfa, Cupra se'n va cap a baix. I a l'octubre ha rebut un seriós avís després que el Formentor hagi descendit en matriculacions.

Al setembre, segons dades d'Anfac, Cupra va matricular 1.260 unitats a Espanya, situant-se al lloc 18 de les marques més venudes. I 1.159 d'aquestes matriculacions van anar a parar el Formentor. Només 101 vendes de Cupra van ser per a la resta de la gamma. El Formentor, per la seva part, va ocupar el lloc 12 dels cotxes més venuts.

Davallada del Cupra Formentor l'octubre que posa en problemes a la marca

Però el Cupra Formentor ha matriculat menys unitats l'octubre, el que ha fet baixar també les vendes de la firma. En concret, s'han matriculat 804 unitats del Formentor, caient amb elles fins a la posició 27. I això ha portat a Cupra a quedar-se en només 1.015 matriculacions i ha descendir fins al lloc 20 de les marques més venudes a l'octubre. Queda clara la importància que té el Formentor en l'estratègia de Cupra.

Cupra Formentor
Cupra Formentor

De moment tant Cupra com el Formentor ocupen el lloc 18 de les marques més venudes i els cotxes més matriculats en el que va els 2022, respectivament. Però aquesta davallada hauria de servir d'avís per al que queda d'any.

Mentrestant, el que el Formentor ocupi bona part de les vendes de Cupra té molt a veure amb la presència de la versió d'accés a la gamma amb 150 CV de potència el preu de la qual s'ajusta més a les generalistes que a les firmes d'alta gamma. Veurem si el llançament del Cupra León d'accés aconsegueix elevar les vendes del compacte. No és bon senyal per a Cupra que el Formentor s'emporti gairebé totes les vendes de la marca.