Un dels principals motius de preocupació de la gran majoria dels conductors a Espanya així com en la resta d'Europa és l'alt preu del combustible en els últims temps. Si bé és cert que, tal com passa amb els preus de l'electricitat, l'aigua o el gas, la pujada del preu del combustible no ha provocat tampoc un descens bestial en la circulació a les nostres carreteres, també ho és que són molts els conductors que tenen cada vegada més en compte aquest aspecte.
En aquest sentit, veient que els preus estaven despuntant de forma més que notable, el govern va decidir aprovar una llei que implicava una ajuda a l'hora de pagar el combustible a les gasolineres, una ajuda especialment destinada als autònoms.
Tanmateix, tenint en compte l'actual situació a Europa, amb el conflicte entre Rússia i Ucraïna com l'epicentre polític del vell continent, res no fa pensar que els preus del petroli i, per tant, els preus del combustible per a cotxes d'automòbils, vagi a baixar en un futur no molt llunyà.
El motiu pel qual no abaixarà el preu del combustible
Pot destacar que, això sí, el preu del barril de petroli se situa ara molt més baix del que se situava fa uns mesos, al voltant d'uns 83 $ per barril, el preu que tenia a començaments d'aquest 2022. Una baixada que ha arribat a causa de la menor demanda per part de la Xina, un país en el qual de nou el coronavirus ha provocat restriccions molt estrictes per part del govern i, amb elles, una menor demanda de petroli i de combustibles.
Problema en aquest cas és que, per molt que el preu del barril de petroli sigui ara molt més baix del que ho era fa uns mesos, això no va acabar afectant de forma notable al preu del combustible a les gasolineres, entre altres coses perquè, degut precisament al conflicte que s'està vivint a Europa, l'oferta és menor i, per tant, el preu és més elevat.
D'aquesta forma, són alguns els analistes els que apunten que, especialment a Espanya una vegada s'acabi l'ajuda del Govern dels 0,20 € per litre, els preus tant de la gasolina com del dièsel és bastant probable que es disparin de nou cap a una quantitat que es quedi propera als dos euros, fins i tot per sobre. Una cosa que, evidentment, va afectar les butxaques de tots i cadascun dels conductors espanyols, especialment aquells que necessiten un cotxe de forma diària per a la seva feina.