Fa tot just uns anys la immensa majoria de les vendes de cotxes nous al nostre país les concentraven marques europees, coreans, japoneses o americanes, sense gairebé rastre de fabricants que arribaran directament del mercat xinès. Tanmateix, fa ja un temps que els fabricants xinesos han convertit el mercat europeu en un dels seus principals terrenys de joc, entre altres coses perquè l'entrada en la indústria de les mecàniques elèctriques ha provocat que siguin molts els fabricants que arriben des de la Xina amb propostes molt interessants.
Això sí, també són moltes les marques xineses que, per molt que potser a la llarga pòster també pels motors elèctrics, aposten actualment per motors de combustió tradicional, entre altres coses perquè saben que, almenys a Espanya, continuen sent les mecàniques preferides de molts conductors que no volen saber res de les propostes 100 × 100 d'elèctriques.
Tan sols fa falta veure el gran nombre de marques xineses que estan desembarcant a les carreteres espanyoles en els últims temps per adonar-se'n que l'oferta en aquest sentit està augmentant de forma més que notable, i ho fa de la mà de models tan desconeguts però tan interessants com és el cas del nou Bestune T90.
El Bestune T90, un desconegut SUV realment interessant
No és que sigui precisament cap secret que el principal argument de venda que tenen aquests cotxes xinesos és que, quant a relació qualitat preu, se situen diversos esglaons per sobre dels seus rivals americans, europeus, japonesos o coreans.
En el cas d'aquest Bestune T90, no és una excepció. I és que, si bé és cert que tan sols es pot configurar amb un motor i amb un nivell d'equipament, el seu preu de partida de poc més de 31.000 € el converteix en una opció molt interessant en aquest sentit, un preu de partida propi d'una marca low-cost però que té un model amb un nivell de qualitat de materials i tecnologia pròpia d'una marca de primera categoria.
Un apartat interessant en aquest cas és la seva mecànica, un motor de gasolina tradicional però que compta amb ni més ni menys que 252 cavalls de potència i que arriba associat a un sistema de transmissió automàtica, un motor que, per molt que no compti amb cap tipus de sistema d'hibridació, és més que recomanable atesa la seva potència.
Serà difícil que aquest model, entre altres coses perquè la marca és un complet desconegut per a molts, tingui realment pes al nostre país, però amplia una oferta de cotxes xinesos que és cada vegada major a Espanya.