És de sobres conegut que és un dels principals mals de cap que tenen avui dia molts fabricants és el de les diferents estratègies que tenen per diferenciar els seus cotxes de combustió dels seus cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

En el cas de Volvo, l'estratègia seguida per la marca sueca pansa per especificar a través del nom que és un model es tracta d'un model 100 × 100 elèctric, en aquest cas opcions com el EX30 o EX90, mentre que els models amb motors de combustió, hibridats o no, mantenen noms com el de XC40, XC60 o XC90, entre d'altres.

 

Això sí, precisament el XC40 i la seva versió cupè, el C40, han estat els protagonistes d'un canvi de nom en les seves versions 100 × 100 d'elèctriques, que a partir d'ara i en segons quins mercats com és el cas del mercat de Suècia passaran a dir-se EX40 i EC40.

El canvi de nom de Volvo arriba de la mà d'un augment de preu

El que segurament no s'esperaven els clients de Suècia del seu fabricant natal és que amb aquest canvi de nom arribar a un augment dels preus d'aquests dos models, entre altres coses perquè l'únic que ha canviat respecte a la versió anterior és el nom, res més.

 

Així, avui dia els preus del EX40 i del EC40 són de mitja entre 2000 i 2500 € més elevats respecte als preus que tenien aquests mateixos valors amb el nom anterior, una cosa que evidentment n'ha sorprès molts. És cert que el canvi que va introduir Volvo fa uns mesos amb una nova versió de tracció posterior podria explicar aquest augment de preu, però continuen sent molts els que consideren que ha estat un cop baix per part del fabricant.

De moment el canvi de nom no s'ha produït encara al nostre país, però tot fa pensar que amb la nova denominació arribarà també un augment de preu, una estratègia que cerca també diferencia a aquest EX40 del seu germà petit, el EX30, una de les grans armes de la marca en el segment dels elèctrics.

Veient en compte que la versió més senzilla del EX40 parteix en Suècia des de gairebé 55.000 €, no seria estrany que les vendes d'aquest model caiguessin de forma evident, entre altres coses perquè alguns rivals directes com el Volkswagen ID.4 o el Tesla Model Y són bastant més barats.