Malgrat que els fabricants d'automòbils insisteixen que hem de realitzar les revisions pertinents sempre que toqui als nostres vehicles, són molts usuaris els que no van al taller fins que noten una cosa estranya en el funcionament del vehicle. I és que les revisions no solen ser econòmiques. No obstant això, la factura ens pot sortir bastant més cara si no fem cas als experts. Perquè per molt bé que ens sembli que funciona el nostre cotxe, hi ha detalls que no es perceben fàcilment ni es veuen a simple vista, com pot ser el desgast del pneumàtic.
Un dels problemes més comuns als motors dièsel és l'acumulació de carbonissa. Això són els residus sòlids que s'acumulen a causa de la combustió del combustible. Residus que van acumulant-se amb cada combustió i que poden degenerar en problemes seriosos al motor, ja que la carbonissa s'acumula als cilindres i poden influir en el seu funcionament, generant problemes com un consum més gran o pèrdues de força.
La carbonissa acumulada pot fer malbé el motor
Per evitar qualsevol problema, el millor és anar al mecànic de torn. Ells tenen mecanismes i productes específics per eliminar la carbonissa. No obstant això, també hi ha productes al mercat perquè nosaltres mateixos realitzem la tasca. En tot cas és imprescindible comprovar que els productes que utilitzem són aptes per al nostre vehicle així com comprovar els processos per evitar qualsevol dany al motor.

Per saber si tenim un excés de carbonissa podem observar diversos factors molt reveladors. Aquests són excés de fum negre al tub d'escapament, fallades a l'engegar el cotxe, estrebades o vibracions en la marxa, pèrdues de potència o augment en el consum de combustible.
Recursos per reduir l'excés de carbonissa
No obstant això, existeixen alguns trucs per mantenir a ratlla la carbonissa i retardar al màxim el procés de neteja. Per exemple, revolucionar el cotxe a la carretera i amb cert nivell de temperatura al motor entre les 1.800 i les 2.500 revolucions durant dos o tres minuts. També convé no circular sempre per ciutat i sortir de tant en tant a autovies on poder agafar més velocitat i més revolucions.
Un altre truc consisteix a utilitzar una marxa inferior a la que toca. Mentre que serà imprescindible utilitzar combustibles de més qualitat. És a dir, evitar les gasolineres low cost on el combustible no és tan refinat.
En tot cas, aquest problema sol donar-se amb assiduïtat en els models dièsel, però no s'ha d'oblidar que en els gasolina, encara que en menor mesura, també passa.