És de sobres conegut que Porsche pot presumir de ser una de les marques de luxe esportives més ben valorades a nivell mundial. Una marca que històricament ha estat associada a models esportius que no deixen de ser autèntiques referències en els seus respectius segments.

Tanmateix, es pot destacar que, com bé saps els que sempre han tingut continuen tenint a la marca alemanya com una de les seves referències, que Porsche és un dels fabricants que més està invertint en el desenvolupament de tota mena de tecnologies que ajudin a augmentar el pes dels models elèctrics al mercat.

 

Fan gust molt bé a la marca del grup Volkswagen que d'aquí a uns anys seran els models 100 × 100 d'elèctrics els que realment dominen a les carreteres a nivell mundial, per això porten ja molt temps investigant i treballant en projectes que no fan cap altra cosa que intentar millorar les bateries d'aquests models.

I és que, a diferència del que passa amb els models de combustió, i en post ho saps molt bé, en els elèctrics l'element fonamental i més important ja no és tant la mecànica en si, sinó la bateria, la seva capacitat així com la seva velocitat a l'hora de carregar-se.

Porsche té al cap elèctrics amb autonomies de 1.300 Km

És precisament aquest fabricant el que està treballant en diferents projectes en aquest sentit, i un d'ells és segurament un dels més interessants, entre altres coses perquè és un projecte en el qual s'està treballant amb diferents components químics per millorar el rendiment de les bateries fins al punt que ja hi ha qui parla d'autonomies del meu més ni menys que 1300 km.

Els plans de la marca alemanya ja no és tan sols llançar en el futur models elèctrics que igual en les autonomies dels models amb més autonomia actualment amb motors de combustió, sinó fins i tot superar aquestes xifres. Per a això estan treballant en un projecte amb bateries d'electròlits sòlid, unes bateries que acaben derivant en un augment del 50 % de la seva capacitat així com la reducció significativa del seu temps de càrrega.

 

És més que evident que es tracta d'un projecte en marxa i que, per tant, no es pot parlar en cap cas que Porsche hagi trobat la solució definitiva per aconseguir tenir elèctrics amb xifres d'autonomia tan altes com les que pretenen, però també ho és que la marca alemanya, una de les més capdavanteres històricament en el que es refereixi tecnologia, té molt clar que aquest és el camí a seguir, pel que no seria estrany que d'aquí a uns anys els seus cotxes comptaran amb autonomia estan altes.