No fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per saber que Porsche és una de les marques més ben valorades a nivell mundial. Evidentment, sent com és una marca de luxe, la seva quota de mercat no es pot comparar res que tenen altres fabricants com és el cas de BMW, Toyota o Volkswagen, però és que tampoc no és la intenció del fabricant alemany.

I és que Porsche sempre ha anat dirigida a aquells conductors que busquen l'últim en tecnologia del mercat, la millor qualitat també en la indústria i, sobretot, motors molt potents que permetin dur a terme una conducció esportiva alhora que confortable i dinàmica.

 

I un bon exemple d'això és la nova generació del Panamera, una berlina de luxe que acaba d'estrenar la seva tercera generació i que, com no podia ser de cap altra forma, apunta a continuar sent una de les referències en un segment que, això sí, ha vist com en els últims temps els SUV l'han robat per la part de protagonisme.

La versió Sport Turisme del Porsche Panamera desapareix

De fet, ha estat precisament un dels subtemes reeixits de Porsche, el Cayenne, el que ha provocat que és una versió molt específica del Panamera hagi deixat d'estar disponible en aquesta nova generació.

Va ser fa ja uns anys quan la marca alemanya en va sorprendre molts llançant la versió Sport Turisme de la seva berlina esportiva, una versió que ampliava l'habitabilitat i la capacitat de càrrega d'aquesta berlina i que, en teoria, anava a ser sinònim de bones xifres de vendes.

 

Tanmateix, com bé saben en el fabricant, el Panamera amb aquesta versió família ha estat un absolut fracàs quant a vendes, entre altres coses perquè aquells que busquen més capacitat de més habitabilitat de càrrega al nen directament cap a un Cayenne.

No és casualitat llavors que, almenys de moment, i no sembla que vagi a canviar la decisió en aquest sentit, en la nova generació d'aquesta berlina Porsche a apostat per suprimir aquesta variant, entre altres coses perquè no té sentit continuar comptant amb un model que amb prou feines es ven fins i tot en mercats com els de la Xina i els Estats Units on aquest tipus de berlines familiars continuen tenint almenys bones xifres de vendes.