Va ser fa ja gairebé 10 anys, el 2014, quan Porsche va posar a la venda el segon SUV de la seva història. Després dels bons resultats de vendes que havia tingut el Cayenne, la marca de luxe alemanya va decidir apostar per un segment inferior, i donar vida així encara Macan que s'ha convertit ni més ni menys que en el Porsche més venuts a Europa.

Amb els mateixos ingredients que la immensa majoria de models de la marca alemanya, és a dir, un disseny molt atractiu, motors molt potents, l'últim en tecnologia i la millor qualitat del mercat, aquest model s'ha convertit en tota una referència entre aquells que, això sí, no és que tinguin un pressupost precisament ajustat.

La marca alemanya va decidir posar-lo al dia amb diverses actualitzacions de meitat de cicle, una el 2019 i una el 2021, en espera que arribés la nova generació. Una nova generació que arribarà el pròxim 2024, i ho farà amb importants canvis. I és que per primera vegada aquest model comptarà amb una versió 100 × 100 elèctrica que, a més, es fabricarà utilitzant una altra plataforma.

La normativa europea que es carrega al Porsche Macan

En aquest sentit, per molt que la marca germànica sigui molt conscient que els elèctrics són el futur, en Porsche tenien un pla molt clar amb aquesta segona generació del Macan, que passava per llançar una versió elèctrica però continuar venent també versions de combustió.

Tanmateix, tal com han confirmat els responsables del fabricant, les versions de combustió no arribaran al mercat, almenys no al mercat europeu. I és que una normativa de la UE impedirà que es posin a la venda.

 

En aquest cas no es tracta d'una normativa relacionada amb la contaminació del propi vehicle, sinó amb les normes de ciberseguretat de la Unió Europea que entraran en vigor el pròxim 1 de juliol de 2024. Una normativa que té com a principal objectiu protegir les modernes arquitectures electròniques dels cotxes actuals i així poder possibles atacs pirates.

Problema en el cas per si mateix és que aquest model no pot complir aquesta nova normativa, entre altres coses perquè poder adaptar-lo perquè la compleixi implicaria un sobrecost majúscul a l'hora de fabricar-lo i, a més, en el cas que doncs decidís vendre'l sense que complís, s'enfrontaria a una multa de 3000 € per cada vehicle venut sense que ha comprat normativa, una cosa que evidentment provoca que vagin a deixar de comptar amb el Macan.