Dins del creixent mercat de cotxes elèctrics a Europa, una de les marques que m'has estat cridant l'atenció és Polestar, un fabricant del gegant asiàtic Geely en qui Volvo té també molt pes. De fet, no és que sigui precisament cap secret que els Polestar bé poden considerar-se com els Volvo elèctrics encara més prèmium.

De moment aquest fabricant d'origen suec té tan sols dos models a la venda del nostre país, el Polestar 2 i el Polestar 3. Embargament, ja se sap que dins de gairebé uns mesos no es posarà a la venda també el nou model d'aquest fabricant, l'anomenat Polestar 4.

 

El curiós en aquest cas és que, si bé és cert que pel seu nom es podria interpretar que aquest nou model serà el germà gran dels dos ja a la venda, el cert és que per mida és un model que es quedarà entre el Polestar 2 i el Polestar 3, encara que tindrà en el seu disseny cupè u dels seus millors arguments de venda.

El Polestar 4, un SUV cupè elèctric molt top

Com passa en tants altres segments, el segment dels elèctrics són cada vegada majors les opcions quant a carrosseries, i els SUV cupè, un tipus de carrosseria que cada vegada agrada més a Europa, estan guanyant també cada vegada més pes.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure les imatges d'aquest Polestar 4 per adonar-se de l'amor que li han posat des del fabricant a l'hora de dissenyar-lo i, com sol ser habitual en aquest fabricant estretament lligat a Volvo, la cura en tots i cada un dels detalls d'un disseny que és minimalista, esportiu i elegant a parts iguals.

 

Un dels grans punts a favor d'aquest model és que, tenint en compte que el fabricant col·labora amb CATL, els fabricants de bateries més importants del mercat, la versió més senzilla d'aquest model tindrà una autonomia ni més ni menys que 600 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra ja és molt considerable i que el converteix en una opció molt més polivalent que la immensa majoria d'elèctrics actualment a Espanya.

Un esglaó per sobre tindrà una versió que comptarà amb dos motors i en el seu cas amb 400 cavalls de potència que, a comptar aquests i amb la mateixa bateria, veurà reduïda la seva autonomia fins i tot poc més de 550 km, encara que el fet que tingui un motor molt més potent que el de la versió d'accés, de 272 cavalls, millorarà de forma evident les seves prestacions.

Això sí, són models que cap de les dues versions no seran precisament barats, amb més de 65.000 € en el cas de la versió d'accés i més de 72.000 en el cas de la versió amb doble motor, per això molts parlen d'ell com un SUV pensat per als més VIP.