Si bé és cert que la indústria de l'automòbil està vivint ara un dels seus processos de canvi més intensos i interessants de la seva història, entre altres coses perquè l'entrada el joc dels motors elèctrics canviarà en la indústria de dalt a baix en els propers anys, es pot tenir en compte també que no tots els camins porten per grans innovacions en matèria de motor, sinó que hi ha parts dels cotxes com els pneumàtics que, al final, són també fonamentals i tenen també la seva pròpia evolució interna.

És més, no és que sigui precisament cap secret que un dels motius habituals pels quals molts conductors acudeixen al taller que ha de cridar als serveis d'assistència a la carretera és per punxades aquests pneumàtics. El mateix ocorre amb les motos.

En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, es pot destacar que els pneumàtics d'avui dia són d'una qualitat molt superior a la que tenia no són plàstics de dècades enrere, entre altres coses perquè tots i cadascun dels fabricants han anat implementant una sèrie de millores que ajuden que, per exemple, en cas d'una punxada, el pneumàtic no sigui completament inútil just el moment, sinó que en moltes ocasions permet poder acabar fins i tot arribant al taller sense cap tipus de risc.

Michelin provarà els seus pneumàtics sense aire, un dels seus grans projectes

És per això que crida especialment l'atenció u dels grans projectes que està portant acabo en Michelin, un dels grans fabricants de pneumàtics a nivell mundial.

La particularitat en aquest cas és que són pneumàtics que no necessitar aire, sinó que estan fabricats d'un cautxú tan resistent que és capaç d'aguantar el pes del vehicle. Evidentment un dels punts forts d'aquests pneumàtics he estimats Uptis (Unique Puncture-Proof Tire System), és que són immunes a les punxades i que, a més, en cas de patir algun tipus de dany, són molt més resistents que els pneumàtics d'aire convencional.

 

Es pot tenir en compte, això sí, que es tracta d'uns pneumàtics que formen part d'un projecte que està en una fase inicial. És més, en Michelin ja anunciat que els provaran en una sèrie de furgonetes del servei postal francès i que, si el rendiment és satisfactori, continuaran fent proves en un altre tipus de vehicles comercials.

Falta saber ara fins a quin punt, si les conclusions d'aquestes proves són bones, aquests pneumàtics acabaran convertint-se també en una cosa habitual als vehicles particulars.