Volkswagen és una de les principals marques quant a quota de mercat, especialment a Europa. La marca alemanya, així com la resta de marques que formen part del grup Volkswagen, no té cap altra intenció que la de continuar guanyant quota de mercat. De fet, els plans del grup alemany passa per convertir-se en el grup número u de vendes a nivell mundial.

En aquest sentit, com no podia ser de cap altra manera tenint en compte el panorama actual, Volkswagen estan centrant bona part dels seus esforços en potenciar les vendes i el desenvolupament dels seus models 100 × 100 d'elèctrics, deixant per a marques com Seat i Škoda el gruix de les vendes dels seus models amb motors de combustió.

 

No és que sigui una jugada arriscada tenint en compte que, almenys a Europa, a partir de 2035 tan sols es podran vendre cotxes amb motors 100 × 100 d'elèctrics, per això en Volkswagen estan tan centrats en aquest pla. Tanmateix, el principal problema fins ara dels elèctrics és el seu elevat preu, especialment en marques que aposten per un alt nivell de qualitat com és el cas de Volkswagen.

Stellantis té al cap una jugada mestra per anar contra Volkswagen

Però segurament el principal problema de Volkswagen no és tant el fet de l'alt preu que tenen els seus models elèctrics sinó que, com bé saben el fabricant alemany, són moltes les marques xineses les que tenen pensat començar a vendre els seus models elèctrics amb preus molt més baixos al vell continent.

D'altra banda, un altre dels gegants de la indústria de l'automòbil, el grup Stellantis, ha deixat molt clar que també volen tenir la seva bona quota de mercat entre aquells clients que busquin un elèctric de mida compacta, ja sigui un compacte tradicional o un model tipus SUV.

En aquest sentit, no has anat a altre que el màxim responsable del grup, Carlos Tavares, el que ha deixat caure que Stellantis podria tenir una jugada mestra al cap, i aquesta no seria altra que és la d'intentar potenciar les vendes i al seu torn la fabricació d'aquest tipus de models en un país com és l'Índia, on els costos de producció serien molt més baixos i així podrien vendre els seus quadres a Europa amb un preu també molt més baix.

 

"Fins ara, Europa no pot fabricar vehicles elèctrics assequibles, per la qual cosa la gran oportunitat per a l'Índia seria poder vendre compactes elèctrics a un preu assequible. Això és el que estem resolent, però no està decidit. Això és el que estem tractant de fer", ha apuntat recentment Tavares en aquest sentit. Veurem si finalment Stellantis opta per aquesta solució i, amb ella, estreny encara més les femelles al grup Volkswagen, que està veient com el nombre d'enemics de cara un futur no molt llunyà no deixa de créixer.