Toyota ha fet un pas estratègic en el segment dels urbans amb la incorporació de la tecnologia híbrida en el renovat Aygo X. Aquest model compacte, que fins ara només s'oferia amb motoritzacions tèrmiques, adopta per primera vegada un sistema híbrid autorecarregable, amb l'objectiu d'oferir una alternativa més eficient, amb etiqueta ECO i un preu d'accés contingut. L'actualització arriba en un moment clau, davant de l'avenç de les marques asiàtiques als esglaons més baixos del mercat.
El nou Aygo X Hybrid 2026 munta el sistema ja conegut en altres models de la marca, amb un motor de gasolina 1.5 combinat amb un motor elèctric per oferir una potència conjunta de 116 CV. Aquesta xifra representa una millora significativa respecte als 72 CV del model anterior, permetent ara una acceleració de 0 a 100 km/h en menys de 10 segons. Encara que la dada de consum encara no ha estat homologada oficialment, tot indica que serà inferior al registrat pel Yaris i el Yaris Cross amb el mateix conjunt mecànic, a causa del menor pes i mida de l'Aygo X.
Per integrar el sistema híbrid sense comprometre la funcionalitat, la longitud del model ha crescut en 8 centímetres fins a assolir els 3,78 metres. La bateria de 12 V s'ha ressituat sota el pis del maleter i la bateria híbrida principal se situa sota els seients posteriors, la qual cosa permet mantenir intacta la capacitat de càrrega del maleter, xifrada en 231 litres. Aquesta solució estructural optimitza l'espai disponible sense penalitzar l'habitabilitat.
Disseny actualitzat i millores en equipament
L'Aygo X Hybrid també introdueix una actualització estètica, amb canvis a la graella davantera, nous grups òptics i una oferta renovada de colors bitò. Les llantes de fins a 18 polzades i els detalls específics d'acabat aporten un aspecte més modern i dinàmic. A l'interior, el quadre d'instruments digital de 7 polzades i la pantalla central amb nou programari milloren l'experiència d'ús, juntament amb funcions com a carregador sense fil, connectivitat USB-C i fre d'estacionament elèctric.
El model incorpora de sèrie el paquet de seguretat Toyota Safety Sense, que inclou frenada automàtica d'emergència, manteniment de carril, reconeixement de senyals i assistència proactiva en conducció urbana. A més, s'oferirà una versió GR Sport amb detalls estètics específics, suspensió esportiva i ajustaments en la direcció que prometen una conducció més precisa.
El destacable en aquest cas és que l'Aygo X Hybrid es posiciona com l'híbrid més assequible dins de la gamma Toyota, amb un preu previst proper als 20.000 euros. Aquesta xifra reforça el seu paper com a alternativa realista davant els nous urbans elèctrics o tèrmics d'origen xinès, combinant eficiència, fiabilitat i un cost de propietat moderat en un format adaptat a les ciutats europees.