No és que sigui precisament tinc un secret que cada una de les marques generalistes opten per posicionar-se d'una manera o una altra dins del mercat. En aquest sentit, si bé és cert que marques com Peugeot, Citroën o Opel formen part del grup Stellantis, és a dir, comparteixen matriu i en molts casos tecnologies, cada un d'ells té el seu propi terreny de joc el seu propi posicionament dins del mercat.

Un bon exemple d'això és el que passa dins del segment dels SUV urbans, on les diferències en marques com Opel o Peugeot són més que evidents. En el cas de la marca alemanya, un dels seus models més destacats dins d'aquest segment és el Mokka, un SUV, que la generació actual ha fet un important pas endavant en tot el que es refereix al disseny convertint-se segurament en una de les opcions més atractives en tot el seu segment en aquest sentit.

 

A diferència del que passava amb la generació anterior, que passava per ser un moca més neutre en aquest sentit, Opel ha volgut fer d'aquest model una opció potser més juvenil i atractiva, més dinàmica i amb un disseny fins a cert punt més arriscat.

El problema en el seu cas, i allà hi ha les xifres de vendes per evidenciar-lo, és que el seu cosí, el Peugeot 2008, amb el qual comparteix bona part de la seva tecnologia, pot presumir de ser un model molt més polivalent i, per molt que compti amb un disseny potser més neutre, que acaba sent una opció molt més interessant.

El Peugeot 2008, una opció millor que el Opel Mokka

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla del model normal té un preu de partida que es queda per sobre dels 25.000 € comptant ara amb tots els descomptes i promocions. Per la seva part, la versió més bàsica del model francès es queda per sota dels 24.000 €, és a dir, uns 1500 € de diferència entre les dues versions.

 

Tenint en compte que els dos arriben amb la mateixa mecànica, un motor de gasolina 1.2 de 100 cavalls de potència associat a la transmissió manual, ja no és tan sols el fet que el Peugeot sigui un model més barat el que el converteix en una opció millor, sinó sobre tot el fet que, formant part del mateix segment, el model francès és una opció més polivalent.

Gràcies a ser un model vas col·locar pensions d'una mida major, el pensar pot presumir a portar més de 400 l de capacitat de càrrega, mentre que l'Opel es queda just per sobre de 300 l, una diferència que no és menor i que converteix el model francès en una opció també més familiar.