Si bé és cert que sigui no pot presumir de ser una de les marques que més està apostant pels motors híbrids endollables, també denominats PHEV, el fabricant espanyol és un concepte que aquest tipus de mecàniques no està fent cap altra cosa que guanyar a poc a poc pes a les carreteres espanyoles.
Un tipus de mecànica que, malgrat que té en el seu preu més alt respecte a les mecàniques convencionals i el pes més gran dels vehicles dos dels seus grans arguments en contra, té molts punts a favor, sobre tot el fet que és un tipus de motor que compta amb el millor de les gasolines i com el millor dels motors elèctrics, especialment fent d'aquest tipus de cotxes opcions molt polivalents, tant per al dia a dia a les grans ciutats, per a llargs viatges a la carretera o autopista.
És per això que, si bé és cert que en cap cas actualment el Seat León no pot ser un model de referència el que es refereix a bona xifra de vendes, entre altres coses perquè aquest model està passant pel seu pitjor moment comercial des que es va posar a la venda feia moltíssims anys a Espanya, un dels híbrids endollables de moda al nostre país ja pot presumir de vendre més unitats que el model espanyol.
El Lynk & Co 01 supera al Seat León al març
No és altre que el Lynk & Co 01, l'únic model de la marca xinesa actualment a la venda al nostre país però que, com bé saben la resta de fabricants que tenen el mercat dels híbrids endollables u dels seus millors terrenys, com és el cas del Ford amb el seu Kuga o del Peugeot amb el seu 3008, pot presumir de ser un dels PHEV més venuts a Espanya.
Un model que el mes de març passat va aconseguir més ni menys que 449 matriculacions, és a dir, llocs més respecte al Seat Lleó, que es va quedar en 371 vendes. Si bé és cert que a León hi ha una posició per davant en el rànquing general de vendes sumant les matriculacions del primer trimestre, les diferències són tan mínimes que, tenint a més en compte la tendència negativa que està agafant León en els últims mesos, no seria estrany que els pròxims aquest model xinès acabés fins i tot per davant.
Per molt que no siguin en cap cas rivals directes, que un híbrid endollable, un model que té en teoria una quota de mercat molt menor que el Seat León, acabi per davant d'un dels models que en teoria hauria de ser una referència a Espanya, no fa una altra cosa que evidenciar el pèssim moment de forma pel qual passa el model de Seat.