A Peugeot són molt conscients que el futur de la indústria de l'automòbil passa pels models 100 × 100 d'elèctrics. És més que evident que encara falten molts anys, dècades fins i tot, perquè aquests models siguin els veritables protagonistes a les carreteres en la inmensa majoria del vell continent, però també ho és que marques com Peugeot no volen quedar-se enrere en aquest sentit.
És per això que el fabricant francès traça d'algun pla en el qual els atlètics es convertiran en els veritables protagonistes dels seus catàlegs, guanyant cada vegada més pes en els seus concessionaris amb el pas dels anys.
Un bon exemple d'això serà el nou Peugeot 3008 elèctric, el primer model del grup Stellantis que estrenarà la nova plataforma STLA Medium, plataforma configurada específicament per a models 100 × 100 elèctrics. La seva presentació tindrà lloc en aquest 2023, i serà el 2024 quan es posi la venda per enfrontar-se a models com l'Skoda Enyaq o el Volkswagen ID.4.
Peugeot llançarà una versió elèctrica del 5008
Tanmateix, en els últims dies s'ha sabut també que els plans de Peugeot no passen per quedar-se tan sols en aquest SUV 100 × 100 elèctric, sinó que té també pensat llançar una versió 100 × 100 elèctrica del germà gran de 3008, el 5008. És més, sense concretar evidentment dates, el fabricant ha deixat clar que poc després que es presenti el 3008 elèctric li arribarà el torn al seu germà gran, un model que es convertirà així a la boca insígnia de la marca quant a models coses tipus de mecàniques.
En aquest sentit, si bé és cert que són molts els que esperen veure què pot ser capaç de fer la marca francesa amb aquest model amb un motor elèctric, també són molts els que apunten que, tenint ja en compte que el 5008 no és un model precisament molt venut perquè forma part d'un segment amb una menor quota de mercat respecte als seus segments inferiors, la patacada que es doni amb aquest 5008 elèctric pot ser de les que fan història.
Entre altres coses també per què, per molt que els elèctrics vagin a ser el futur, avui dia tenen una quota de mercat infinitament menor que la que continuen tenint els models amb motors de combustió tradicional. Veurem com van les vendes d'aquests nous elèctrics de Peugeot i fins a quin punt la marca francesa està arriscant o no amb ells.