L'ambiciosa reinvenció de Peugeot, amb la transformació de la seva línia esportiva en Peugeot Sport Engineered (PSE), ha arribat a un abrupte final. La firma francesa ha decidit discontinuar la comercialització de noves versions sota aquesta divisió, marcant el final d'una era que buscava combinar altes prestacions amb electrificació. Tanmateix, aquest moviment n'ha deixat molts preguntant-se si estem davant d'un canvi estratègic o un abandonament definitiu.

El canvi cap a Peugeot Sport Engineered es va anunciar el 2020 com una oportunitat per donar una nova identitat a la icònica divisió esportiva de la marca. Amb aquesta transició, Peugeot buscava un enfocament fresc en l'esportivitat, apostant per una gamma on l'electrificació tingués un paper central.

Peugeot renúncia a la seva divisió esportiva

El Peugeot 508 PSE va ser el primer model en debutar sota aquesta nova visió, destacant-se pel seu disseny diferenciat i un sistema híbrid endollable de 360 CV, que va establir un vincle directe amb el programa de competició de la marca. Tanmateix, malgrat la seva potència i prestigi, l'èxit esperat no es va materialitzar.

Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE

Després del llançament del 508 PSE, Peugeot va insinuar plans per a més versions PSE d'altres models, inclòs el Peugeot 3008 PSE. Tanmateix, aquestes expectatives s'han esvaït amb la confirmació recent que la marca cancel·larà qualsevol nou llançament sota la divisió PSE.

Segons declaracions de Maca Jackson, CEO de Peugeot, la decisió de discontinuar PSE es deu a la prioritat total que la marca atorga a l'electrificació de la seva gamma. Aquest enfocament implica centrar els esforços i recursos en la transformació cap a ser un fabricant completament elèctric per a 2030.

Tampoc no hi haurà súper esportius exclusius

Amb aquesta determinació, és evident que passarà un temps considerable abans de veure una nova versió esportiva dins de la gamma Peugeot. La incertesa envolta el futur de Peugeot Sport, amb la possibilitat d'un retorn en l'horitzó, però probablement sobre vehicles elèctrics, sense rastre de motors tèrmics.

Quant al projecte del 9X8 de carrer, la possibilitat s'allunya encara més amb aquesta decisió. Encara que mai no es va confirmar oficialment, l'alt cost i la falta d'interès fan improbable que Peugeot es llanci a competir amb Hypercars de marques com Aston Martin i Mercedes-AMG.