A Peugeot, com passa també a tantes altres marques que porten moltes dècades assentades a les carreteres europees, saben molt bé que el millor que es pot fer quan un segment en concret comença a posar-se de moda és apostar de forma evident per ell.

I això és el que estan fent a la marca francesa amb el segment de les furgonetes compactes, un tipus de cotxe que s'ha convertit en una referència per a totes aquelles famílies que, veient que amb prou feines queden monovolums als concessionaris i que alguns SUV són molt cars i no és que puguin presumir tampoc de tenir molta habitabilitat i molta capacitat de càrrega, veuen en models, el Peugeot Rifter, el Renault Kangoo, el Citroën Berlingo o el Volkswagen Cadi, entre altres, una solució molt més interessant.

 

Es pot destacar que Peugeot ja va apostar per aquest segment fa molts anys, llançant el 1996 una primera furgoneta compacta pensada per a passatgers que, això sí, no es va convertir precisament en una referència, encara que ja començava a destacar en alguns mercats.

Peugeot actualitza el seu Rifter amb el retorn dels motors de combustió

Però va ser fa tot just uns anys quan la marca va decidir anar un pas més enllà i llançar l'actual generació del Rifter, un model que ja no pot presumir de ser tan senzill com ho eren les primeres furgonetes compactes de Peugeot i per ser una opció perfecta per a famílies que no volen saber res d'un SUV.

 

Tanmateix, al cap de poc temps d'estar a la venda, en Peugeot, com van fer també en Citroën i en Opel, van decidir eliminar les versions de combustió d'aquestes furgonetes contactes, apostant-ho tot a buscar les versions 100 × 100 d'elèctriques. Una decisió que no va ser precisament afortunada i que han decidit revocar.

Així, aprofitant que acaben d'actualitzar a aquesta furgoneta compacta i han decidit tornar a apostar per les mecàniques dièsel, convertint aquest Rifter en una solució molt interessant amb una excel·lent relació qualitat preu. Entre altres coses perquè la versió que compta amb un motor dièsel de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual té un preu de partida comptant amb tots els descomptes d'uns 25.000 €, un preu similar a què tenen molts SUV urbans amb molta menys habitabilitat i molt menys capacitat de càrrega.