Peugeot passa per ser un dels fabricants europeus amb més pes a les carreteres del vell continent i, per tant, un dels fabricants que compta amb més quota de mercat els principals països europeus. No és casualitat llavors que la marca francesa, que és també una de les més veteranes al vell continent, hagi optat per fer marxa enrere i continuar els passos d'altres fabricants referent a la planificació a llarg termini amb alguns dels seus models.

 

Si bé és cert que fa tot just uns anys molts fabricants, entre ells Peugeot, no tenien cap tipus de problema en assegurar en públic que el seu futur a curt termini passava per substituir els seus models de combustió per models 100 × 100 d'elèctrics, el fet que els models elèctrics no estan tenint èxit que molts esperaven a Europa i, a més, el fet que l'entrada en vigor de la nova normativa Euro 7 s'hagi ajornat, ha provocat que la marca francesa hagi pres una decisió més que lògica amb el qual és un dels seus models més venuts a Europa.

Peugeot espremerà al màxim el 2008

I aquest model no és cap altre que el 2008, un SUV urbà que s'ha convertit en una de les millors armes de la marca francesa a les carreteres europees i que de fet ha rebut recentment la que serà la seva primera actualització de meitat de cicle.

Els plans d'aquest model passaven per què acabarà la seva vida comercial el 2027, és a dir, d'aquí a aproximadament tres anys, complint així un cicle de vuit anys en aquesta generació, la qual cosa sol ser habitual en la indústria d'automòbil amb la immensa majoria de models.

 

Tanmateix, malgrat que encara no s'ha confirmat oficialment, en Peugeot i ja té molt clar que, per molt que el seu substitut vagi a ser un model 100 × 100 elèctric, no arribarà el 2027, sinó que allargaran la vida comercial d'aquest model dos anys més, fins a 2029.

Això sí, conscients que per molt que sigui un model d'èxit necessitarà alguns canvis per continuar triomfant, en el fabricant ja estan treballant en una altra actualització per posar-lo al dia a nivell estètic, de tecnologia i també amb petits canvis en la seva oferta mecànica, però el que sembla evident és que li sortirà molt més rendible a Peugeot allargar un parell d'anys més la vida comercial d'aquest model per treballar en una nova generació.