Fa més de cinc anys que el Peugeot 208 GTi va desaparèixer dels concessionaris. Aquell adeu va deixar un buit entre els amants dels hot hatch, un buit que molts donaven per definitiu. Tanmateix, Peugeot ha decidit recuperar la tradició esportiva amb una nova proposta. I ho fa amb una picada d'ullet directa al 205 GTi, el model que en els vuitanta es va convertir en un mite.

La posada en escena no podia ser més simbòlica. El nou esportiu elèctric s'ha estrenat en la prèvia de les 24 Hores de Le Mans, l'escenari perfecte per reviure la història. Aquest Peugeot E-208 GTi recull l'essència d'aquell 205, però el trasllada a una era d'electrificació total. L'objectiu passa per mantenir la diversió al volant, però amb una visió de futur.

Peugeot E 208 GTi2
Peugeot E 208 GTi

Així és el nou Peugeot E-208 GTi

Sota el capó no hi ha un motor tèrmic, sinó un bloc elèctric d'última generació, desenvolupat juntament amb Nidec. La potència ascendeix 280 CV, canalitzats exclusivament a l'eix davanter. El diferencial autoblocador ajuda a contenir tant ímpetu, especialment en el mode Sport, on els controls electrònics redueixen la seva intervenció. Les xifres impressionen: 0 a 100 km/h en 5,7 segons i una velocitat màxima de 180 km/h. La bateria de 54 kWh permet una autonomia de fins a 350 km, amb recàrregues ràpides que van del 20 % al 80 % en tot just mitja hora.

El treball de Peugeot Sport ha estat clau en la posada al punt. El xassís compta amb un eix davanter eixamplat 56 mm i el darrere 27 mm. L'altura s'ha reduït en 30 mm, el que baixa el centre de gravetat i millora l'estabilitat. Els amortidors específics amb topalls hidràulics, la barra estabilitzadora posterior i els pneumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2 acaben d'afinar un conjunt pensat per a revolts ràpids i conducció esportiva.

Peugeot E 208 GTi
Peugeot E 208 GTi

Esportivitat al motor i en el disseny

Però l'esportivitat no només és al bloc mecànic. Per fora, el model imposa. La carrosseria llueix un vermell intens, contrastat amb detalls en negre brillant al difusor posterior, els arcs de roda i l'espòiler frontal. No falta la ja clàssica firma lluminosa de les tres grapes LED, present en ambdós extrems del vehicle. Les llantes de 18 polzades amb disseny específic deixen veure unes pinces de fre de quatre pistons i discos sobredimensionats, prova que aquí no s'ha escatimat en rendiment.

L'interior és un homenatge modern al passat. Els seients esportius, amb recolzacaps integrats i costures en vermell, recorden al 205 GTi original. La tapisseria a Alcantara i tela negra reforça la sensació d'exclusivitat. No falten cinturons vermells, volant folrat en cuir i Alcantara, i una il·luminació ambiental configurable, en la qual el to vermell cobra protagonisme. La tecnologia també té el seu paper: i-Connect Advanced, connectivitat total amb CarPlay i Android Auto sense fil, navegació TomTom i fins i tot funció V2L per alimentar dispositius externs.

Peugeot E 208 GTi1
Peugeot E 208 GTi

Peugeot encara no ha revelat el preu, però sí el full de ruta. El nou E-208 GTi arribarà als concessionaris a començaments de 2026. Fins aleshores, només queda esperar. El que està clar és que la marca del lleó ha aconseguit el que molts demanaven: tornar l'esperit GTi amb un cotxe que mira al futur sense oblidar d'on ve.