El mercat espanyol d'agost de 2025 va deixar un sabor amarg per a Peugeot. La marca francesa va aconseguir 2.137 matriculacions, situant-se com la 12a més venuda del mes. Un resultat discret per a una firma que, des de començament d'any, acumula 39.793 unitats i ocupa la 8a posició anual. Encara que no és un desastre, sí que reflecteix una pèrdua clara de força en segments on abans era líder.
La gran decepció ha arribat amb el Peugeot 208. Aquest model, que en anys recents havia dominat entre els utilitaris, va quedar relegat l'agost al lloc 26, amb tot just 690 unitats venudes. El preocupant és que, malgrat mantenir un bon nivell en l'acumulat anual, amb 14.327 matriculacions i el 7è lloc el 2025, la seva tendència mostra senyals de debilitat. El que hauria de ser un pilar sòlid comença a trontollar davant rivals com el Dacia Sandero o el Toyota Yaris.

El Peugeot 208 es desploma a l'agost
El Peugeot 2008 se salva en part de la tempesta. A l'agost va registrar 797 vendes, assolint el lloc 23 del mes. El seu acompliment anual és millor: 12.840 unitats i la 12a plaça del rànquing de 2025. Tanmateix, no n'hi ha prou. El 2008 està cedint terreny davant competidors com el Toyota Yaris Cross o el Hyundai Tucson, SUV que estan robant protagonisme en un segment molt competitiu.
El Peugeot 3008, que va ser durant anys la punta de llança de la marca al mercat SUV, passa un moment delicat. A l'agost amb prou feines va sumar 330 unitats, caient al lloc 60. En l'acumulat anual manté 5.740 vendes, però això només l'assoleix per a la posició 47 el 2025. La seva renovació no arriba a temps i el model pateix davant propostes més modernes de Kia, Hyundai o Toyota.

Només quatre models al top 100
El cas del Peugeot 308 és encara més cridaner. Amb tot just 153 vendes a l'agost, va quedar relegat al lloc 99 del mes. En el còmput de l'any només porta 2.977 matriculacions, que el deixen en la posició 78. El que en el seu moment va ser un compacte molt popular ha perdut protagonisme en un segment on models com el Toyota Corolla o el Volkswagen Golf mantenen molt més atractiu.
El panorama deixa clar que Peugeot necessita un cop de timó. Els seus principals models perden pistonada just en un mercat on altres marques generalistes, com Toyota, Renault o Dacia, estan escalant posicions. Ni tan sols els resultats anuals del 208 i el 2008 no són suficients per compensar el retrocés dels 3008 i 308. La imatge d'una gamma moderna i competitiva es dilueix davant de xifres que preocupen.