Peugeot ha cessat la producció del 508, la seva berlina del segment D, marcant així el tancament d'un cicle que es remunta a les dècades anteriors. L'últim exemplar d'aquest model va sortir de la cadena de muntatge el passat 12 de maig, després de diversos mesos sense acceptar noves comandes. Aquesta decisió reflexa no només el declivi en vendes del model, sinó també una transformació estructural dins del catàleg de la marca francesa.

Des del llançament de la segona generació el 2018, el 508 havia intentat revitalitzar el format tradicional de berlina amb un disseny més esportiu i una oferta mecànica que incloïa versions híbrides endollables. Tanmateix, les seves xifres van quedar lluny de les expectatives. Amb aproximadament 200.000 unitats comercialitzades des de la seva actualització, la caiguda respecte a la primera generació, que va superar les 560.000 unitats fabricades, va ser més que significativa.

 

El 508 no ha estat l'únic model d'aquest tipus en desaparèixer. El seu ocàs s'afegeix al d'altres berlines tradicionals europees, en un mercat cada vegada més dominat pels SUV. L'estratègia comercial de Peugeot ha evolucionat en conseqüència, destinant més recursos a vehicles de més projecció comercial, com el nou 5008, que ha assumit el rol de vaixell insígnia dins de la gamma.

La decadència de les berlines en favor dels SUV

Crida especialment l'atenció que, malgrat el redisseny profund introduït el 2023 i l'aposta per la versió esportiva PSE, el Peugeot 508 no va aconseguir revertir la tendència negativa. L'acollida del públic va ser limitada fins i tot en les seves configuracions més ambicioses, i el seu paper en la gamma va anar perdent pes amb el pas dels anys. Les versions híbrides, pensades per reforçar la seva competitivitat en un entorn cada vegada més electrificat, tampoc no van assolir els objectius plantejats.

 

Aquest moviment respon a una estratègia més àmplia de reposicionament. El segment D ha quedat progressivament relegat davant de l'auge imparable dels SUV, que ofereixen una percepció més gran de versatilitat i habitabilitat. En aquest context, la berlina clàssica ha perdut protagonisme i, amb ell, viabilitat comercial. El destacable en aquest cas és que el 508, concebut inicialment com un hereu indirecte del 607, no ha aconseguit consolidar-se com una alternativa de referència dins del mercat actual.

Peugeot enfoca ara la seva estratègia cap a productes que responguin millor a les exigències contemporànies, reforçant la seva presència en segments més dinàmics i rendibles. El final del 508 no només representa el comiat d'un model concret, sinó també el tancament d'una etapa per a les berlines de la marca, que cedeixen pas a una cartera més alineada amb les preferències actuals dels consumidors europeus.