A Peugeot són molt conscients de les dificultats que han tingut, tenen i continuen tenint els propers anys per aconseguir que els seus models elèctrics tinguin una quota de mercat important a Europa.
Entre altres coses perquè, per molt que a partir de 2035 ja no es puguin vendre cotxes amb motors de combustió a les carreteres del vell continent, continuen sent molts els conductors que no volen saber res dels elèctrics per diferents motius.
És per això que, més enllà d'estar treballant en noves opcions, a la marca francesa han optat per una opció molt lògica, que no és cap altra que la de llançar una versió 100 × 100 elèctrica del que pot presumir ara de ser ni més ni menys que no tan sols el seu model més venut de la marca a Europa, sinó de ser, de fet, el rei en vendes de les carreteres europees: el Peugeot 208.
Un model que en el passat 2022 va aconseguir el que molts havien intentat sense èxit dels últims 14 anys: destronar el Volkswagen Golf com el model més venut a Europa i convertir-se en el cotxe amb més quota de mercat a les carreteres del vell continent.
L'oferta del Peugeot 208 elèctric
És més que evident que la immensa majoria de les vendes d'aquest model arribat per part de les seves versions de combustió, però precisament posar una bona oferta a sobre de la taula per la versió elèctrica d'aquest utilitaris tan reeixit sembla una estratègia de fer tot per part de la marca francesa perquè les seves vendes augmentin.
Així, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el descompte actual d'aquesta versió elèctrica del 208 és de més o menys que 10.000 €, una promoció en la qual se sumen els descomptes interns de la marca així com els ajuts del Pla MOVES del govern, el pla que busca incentivar la venda dels vols per si mateix elèctrics a Espanya.
D'aquesta forma, el preu de partida d'aquesta versió elèctrica es queda per sota dels 26.000 €, una quantitat que, si bé és cert que és molt més elevada que la que tenen les versions de combustió, converteixen a aquest utilitari en una de les millors opcions dins del seu segment.
Entre altres coses perquè arriba amb un motor de 136 cavalls de potència i una autonomia que es queda just per sota dels 350 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra ja més que interessant tenint en compte que la idea dels que es fan amb un model aquestes característiques és utilitzar-lo gairebé de forma exclusiva en entorns urbans o interurbans.