El Peugeot 3008 pot presumir de ser un dels referents dins de la categoria dels sobre mida compacta a Europa. Un model que, com passa amb la resta de la gran gamma de models que té la marca francesa, pot presumir al seu torn de tenir una excel·lent relació qualitat preu.

Això sí, si bé és cert que fa poc aquest model va patir un rentat de cara per allargar la seva vida comercial, a la marca francesa ja estan treballant en la nova generació del seu reeixit model. Una nova generació en la qual Peugeot té al cap no tan sols aplicar un important canvi en tot el que es refereix al nivell estètic d'aquest model, sinó també arribaran canvis importants en matèria de mecàniques.

 

Saben molt bé en el fabricant gal que, tal com evidencia les xifres de vendes d'aquest tipus de models al nostre país, hi ha certes mecàniques que van a l'alça i certes tècniques que van a la baixa. Les que van a l'alça són evidentment les que arriben amb algun tipus d'electrificació, especialment aquelles amb un sistema de micro hibridació que permeten als seus models poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Peugeot prescindirà dels seus motors dièsel en el nou 3008

I les que van a la baixa són, com bé saben i lamentant-se amants d'aquest tipus de motors, les mecàniques dièsel. Si bé és cert que aquest tipus de motors ha evolucionat molt en els últims anys i són ara molt més respectuosos en matèria d'emissions, les normatives europees estan forçant la majoria de fabricants a deixar de comptar-hi i apostar per sistemes híbrids o micro híbrids amb motors de gasolina com a base.

I Peugeot, tal com ha fet amb el seu nou 408, ja he deixat molt clar que la seva nova generació del 3008 no comptarà amb els seus motors dièsel, apostant tot a motors de gasolina amb un sistema de micro hibridació lleugera així com versions híbrides endollables.

 

De fet, veient precisament que la versió PHEV és un dels grans encerts de la marca francesa amb aquest model els últims anys, no és estrany que el fabricant tingui molt clar que la nova generació d'aquest 3008 continua comptant per a aquest tipus de motors.

D'altra banda, una de les grans novetats més enllà de la desaparició del dièsel en aquest nou 3008 és que la tercera generació d'aquest popular model comptarà per primera vegada en la seva història amb una versió 100 × 100 elèctrica, una versió que molts esperen amb moltes ganes. Això sí, tenint en compte que la presentació d'aquesta nova generació no arribarà fins a l'estiu 2023, falta almenys un any perquè puguem veure aquest nou model els concessionaris de la marca.