El Ford Mustang pot presumir de ser ni més ni menys que l'esportiu més venut a nivell mundial des de fa ja molts anys. Si bé és cert que són molts els esportius que també triomfen a molts mercats, cap model no pot comparar-se amb el Mustang referent a preu/prestacions.

I és que, sent com és l'autèntic referent dels esportius americans, els anomenats muscle car, aquest model té en la seva mecànica de més de 400 cavalls de potència el seu millor argument de venda, fins i tot també a Europa on aquest tipus d'esportius no tenen tampoc gaire presència.

 

Tanmateix, cabete tenir en compte que el que sí que és un dur rival quant a vendes d'aquest Mustang als Estats Units, el Dodge Charger, arriba ara amb una promoció molt interessant per a aquells que, amb un pressupost folgat, vulguin tenir a les seves mans un esportiu 'old school', és a dir, un esportiu amb un enorme i potent motor de gasolina sense cap rastre d'electrificació i amb tracció posterior.

El Dodge Charger, una bèstia que no és barata

La marca americana, amb molt poca presència a Europa, vol donar un cop a sobre de la taula i ha elegit a la versió d'accés d'aquest model, una versió que arriba molt ben dotada en tots els sentits, perquè sigui la seva millor arma en aquest sentit.

És per això que aquest Charger compta ara amb un descompte de gairebé 20.000 euros, de tal manera que el seu preu de partida arrenca des de poc més de 86.000 euros. És cert que no és un preu baix i que es poden trobar esportius interessants per menys, però es pot destacar que aquest Dodge compta amb una bèstia sota del capó.

 

En concret, un motor de gasolina V8 de 6.4 litres que desenvolupen una potència de 485 CV i 644 Nm de parell màxim i que arriben associats a una caixa de canvis automàtica de vuit velocitats i un sistema de tracció posterior, és a dir, el somni de molts que continuen sense voler saber res dels motors electrificats.

Això sí, aquesta bèstia quant a mecànica acaba oferint (encara que evidentment amb aquest rang de preus això no serà un problema per als seus propietaris), un consum mitjà de més de 14 litres als 100 quilòmetres, és a dir, no és precisament una mecànica per als que busquen eficiència, sinó més aviat el contrari, per als que volen aconseguir un dels últims grans esportius americans.