Si bé és cert que Volvo i Lexus són marques que no tenen res a veure entre elles, entre altres coses perquè un és una marca sueca i l'altra és una marca japonesa, és més que evident que les dues lluitar en el segment de les prèmium, un terreny de joc molt complicat a les carreteres europees tenint en compte també que està dominat des de fa dècades per marques com BMW, Audi i Mercedes.

És per això per la qual cosa, conscients a Volvo i a Lexus de la seva situació i que estan un esglaó per darrere quant a vendes amb referència a les alemanyes, tant els suecs com els japonesos ha rotat en els últims temps per diferents fórmules a l'hora d'intentar augmentar les seves vendes, apostant per bones ofertes en el cas del Volvo i per una àmplia gamma de models amb motors híbrids a molt bon preu en el cas de Lexus.

 

Tanmateix, es pot tenir en compte que, com bé saben aquests dos fabricants, en els últims temps hi ha una marca prèmium europea que està començant també a robar-los vendes, entre altres coses perquè és una marca que posa a la venda models molt Top és el que es refereix a qualitat i amb preus també molt atractius.

DS, la marca prèmium de Citroën, continua creixent a Europa

No és cap altra que DS, la marca prèmium de Citroën que, vens cert que evidentment és molt lluny d'aconseguir les xifres de vendes que aconsegueix sumar a mare, poc a poc va guanyant darrere de les carreteres del vell continent, entre altres coses perquè té a la venda podem molt atractius en el que es refereixi disseny i equipament així com els seus motors i, alhora, compta amb una bona relació qualitat preu.

Alguns bons exemples d'això són models com el DS4, un compacte amb un disseny clarament diferenciat de la resta i un nivell de qualitat molt superior a la immensa majoria dels models generalistes però que, com bé podem veure en quecochemecompro.com preu de partida que es queda just per sobre dels 31.000 €.

En el cas del DS7, un dels models més ben valorats de la marca, no deixa de ser un SUV de considerables dimensions que, amb una àmplia gamma mecànica i un molt bon equipament de sèrie, té preu de partida que es queda just per sobre dels 40.000 €, és a dir, per sota de la gran majoria de rivals directes de les marques alemanyes.

No és una marca dirigida al gran públic, però si per a aquells conductors que busquen una mica més que un model generalista sense haver de pagar certs costos extres habituals en marques prèmium.