Existeixen diversos factors que influeixen en les pujades i baixades de preu de la gasolina i el dièsel. Un d'ells es deu a les mesures de la OPEP+ amb l'objectiu de donar suport a l'estabilitat i l'equilibri dels mercats petroliers. que ha aplicat la reducció de l'extracció de cru. Aquesta mesura va ser anunciada el novembre de l'any passat i havia de posar-se en marxa el maig d'aquest any, però finalment no va ser fins recentment quan el pla es va posar en marxa.

Una reducció a la producció a què s'afegirà l'Aràbia Saudita el proper mes de setembre. La producció de cru se situarà en 9 milions de barrils al dia. "El Regne de l'Aràbia Saudita estendrà un mes més la retallada voluntària d'un milió de barrils diaris, que ha entrat en vigor al juliol, per incloure el mes de setembre prorrogable", va publicar agència oficial Saudi Press Agency, d'acord amb una les revelacions d'una font oficial del Ministeri d'Energia del país.

Més retallades a la producció de cru que augmentaran el preu del combustible

Una retallada que se suma a l'altra retallada anunciada el mes d'abril passat i que durarà fins al desembre de 2024. Com dèiem i encara que sembli que tot això respongui a una estratègia per invertir menys recursos i obtenir més beneficis (menys reserves implica més demanda y preus superiors), aquestes retallades es deuen a la recerca de l'estabilitat i l'equilibri dels mercats petroliers.

gasolinera europa press
gasolinera europa press

Un panorama que, inevitablement, repercutirà en una pujada constant dels preus dels carburants en les properes setmanes. Segons Antonio Aceituno, director general de Tempos Energia, aquesta pujada podria durar fins a finals d'aquest any. Però cal veure si les mesures esmentades no continuen tenint greus conseqüències que afecten la butxaca del consumidor. Es pot recordar que la pujada dels preus dels carburants influeixen directament en el transport i, per tant, en el preu final dels productes de consum, tant en els de primera necessitat com en la resta.

La despesa en combustible iguala els cotxes tradicionals amb els elèctrics

Així mateix, aquest augment dels preus del carburant fan que el cost entre un cotxe de combustió i un d'elèctric (compra més manteniment) es vagi igualant gradualment. I és que a la llarga, el que ens hàgim estalviat en la compra d'un cotxe de combustió respecte a un d'elèctric, ens el gastarem en el combustible.

Un fenomen que no deixa de ser un problema per al consumidor final es miri per on es miri. Perquè a aquest ritme, els fabricants podran permetre's el luxe de no abaixar el preu dels cotxes elèctrics. Es complica el panorama al sector del motor per als conductors.