Amb més de 6000 matriculacions, el Kia Sportage pot presumir de ser no tan sols el model més venut de la marca coreana en el que portem d'any nostre país, sinó també un dels 10 cotxes amb més quota de mercat a les carreteres espanyoles en aquest 2023.
De fet, per segment, l'únic model que té per davant actualment quant a quota de mercat és el Seat Ateca, un model molt més veterà al mercat i que a més pot presumir de tenir un preu bastant més baix. Tenint en compte l'enorme pas endavant que ha donat la marca coreana amb aquest Sportage en aquesta última generació, no és estrany que sigui un dels models més buscats a les carreteres espanyoles, sobretot a més perquè el fabricant continua apostant per tenir una excel·lent relació qualitat preu.
Tal com podem veure en quecochemecompro.com, comptant amb tots els descomptes actuals, la versió més senzilla d'aquest model, que arriba amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual, té un preu de partida que es queda per sota dels 27.000 €, un preu molt interessant tenint en compte que arriba molt ben dotat de sèrie el que es refereix a equipament en comparació amb alguns dels seus rivals directes.
El Kia Sportage HEV, una opció molt millor però bastant més cara
Es pot destacar que, amb la intenció d'arribar a la quantitat més gran de conductors possibles a Espanya i a Europa, que ha optat també per dotar al seu Sportage de diferents tipus de mecàniques, amb opcions de gasolina, opcions amb un sistema de micro hibridació lleugera, opcions híbrides i fins i tot opcions híbrides endollables.
Una de les opcions més atractives és la que arriba per un motor híbrid auto recarregable, una mecànica que necessita càrrega externa però que, com bé podem veure a l'esmentat mitjà, acaba provocant que aquest model en aquesta versió tingui un preu bastant més elevat, en aquest cas de més de 37.000 €, és a dir, uns 10.000 € de diferència respecte a la versió que arriba amb el motor de gasolina.
Evidentment el seu motor híbrid de 230 cavalls de potència és una opció millor en tots els sentits, ja que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT així com acabar tenint un consum menor i que arriba també associat a una transmissió automàtica. La part positiva és que, a mig camí entre aquests dos models existeix també l'opció de credibilitat que té un preu de partida d'uns 32.000 €, una opció perfecta per a aquells que busquin una etiqueta ECO sense necessitat de fer-ho a través d'un motor híbrid.