Si bé és cert que en les últimes dècades la globalització ha derivat en molts canvis a nivell comercial a tot el món, que la indústria de l'automòbil continuen tenint molt clar que cada tipus de mercat té les seves peculiaritats, per la qual cosa no és el mateix dissenyar i fabricar un cotxe pensat per al mercat europeu que fer-ho per a mercats com l'americà o l'asiàtic, entre altres.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure les diferències dels catàlegs de marques tan importants com Toyota, Volkswagen o Ford en diferents mercats en els quals són presents per entendre que un model que pot ser molt reeixit a Europa tot just pot tenir presencia a la Xina o al revés, un model o un tipus de carrosseria que triomfa molt a Àsia tot just té presència a les carreteres europees o americanes.

 

Un bon exemple d'això és un model d'Apple que va desaparèixer recentment dels concessionaris de la marca alemanya a Europa, el model que havia estat fins ara el model insígnia del fabricant del raig i que va marxar per la porta del darrere com van fer tants altres models de la seva categoria.

Opel Insignia segueix viu a la Xina

No és cap altre que el Opel Insígnia, una berlina hereva de tantes altres berlines que havien fet triomfar a Opel a les carreteres espanyoles europees en els anys 80 i 90 però que en els últims anys havia vist com el boom dels SUV l'havia deixat gairebé sense gairebé mercat.

Amb unes xifres de vendes cada vegada menors, a la marca alemanya van tenir molt clar que el millor era prescindir d'aquest model a les carreteres europees, encara que això no implica que no continuï viu en altres mercats. És més, aquest Opel Insígnia es continua venent, entre altres coses perquè ha estat recentment actualitzat, al mercat xinès, encara que no ho fa de la mà de Opel, sinó de la mà de Buick, que l'anomena en el seu cas Regal.

 

Evidentment aquest és un model que no es pot comprar a Espanya, una cosa que molts no acaben d'entendre tenint en compte que, per molt que els SUV s'hagin convertit en la tendència a Europa, sembla ser que cada vegada més marques estan apostant per tornar potser no a les ventiles tradicionals però si als crossover, per la qual cosa aquest Insignia potser repensat sí que podria haver tingut lloc a les nostres carreteres.