La tendència del mercat de l'automòbil va clarament enfocada als SUV. Els tot camí són els models que dominen el mercat. Dos dels tres models més venuts a l'octubre ha estat SUV. Concretament han estat el Hyundai Tucson i el Kia Sportage.

És per això que molts altres segments corren seriós perill de desaparició. El dels monovolums és un dels segments que ha sucumbit a la febre dels SUV. I compte amb les berlines, que també corren perill. Cada vegada són més els conductors que elegeixen un SUV i la seva versatilitat per davant dels tres volums de tota la vida.

El Opel Corsa es fica una altra vegada al top 10 dels cotxes més venuts a Espanya

Mentrestant, el segment dels utilitaris també està patint la febre dels SUV. Els petits crossover urbans ocupen cada vegada més terreny, relegant a la cuneta als utilitaris de tota la vida com el Renault Clio o el Seat Ibiza.

No obstant això, encara que aquest segment també estigui cada vegada més condemnat a la desaparició, n'hi ha alguns que encara marques bones xifres de vendes. Per exemple l'Opel Corsa. L'utilitari és un dels pilars de la firma alemanya. Supera en vendes folgadament la resta de models d'Opel. I en els últims mesos està protagonitzant xifres de vendes molt positives.

Opel Corsa GS1
Opel Corsa GS / Opel

A l'octubre, per exemple, va tancar el mes amb un total de 1.236 unitats venudes i va ocupar el sisè lloc dels més venuts. Només va ser superat pel Toyota C-HR, els esmentats Hyundai Tucson i Kia Sportage, i dos dels seus principals rivals, el Citroën C3 i el Dacia Sandero. L'Opel Corsa poc a poc se'n va fent buit entre els cotxes més venuts a Espanya.

El Corsa està disponible des de 17.299,23 euros

No obstant això, val a dir que encara li queda camí per recórrer per consolidar-se dalt del rànquing. Des de començament d'any el Corsa no ha registrat xifres per tirar coets i actualment ocupa la 15a posició dels més venuts de 2022, amb un total de 10.995 unitats venudes.

Si t'interessa, has de saber que el Opel Corsa és un dels models més barats del segment B. Està anunciat al web de la firma alemanya des de 17.299,23 euros per a la versió d'accés. En aquest cas estem parlant d'una variant que munta sota el capó un motor de gasolina que desenvolupa 75 CV de potència. I que ve molt complet en equipament. Inclou de sèrie:

  • Sistema d'Infoentretenimiento de 7.
  • Ràdio de 7 incl. Mirrorlink (RCE) Pantalla DGT7C SD Con pantalla de mirall 1 USB, frontal, (tipus A: connexió de dades), a la consola frontal
  • Pantalla sistema multimèdia 7
  • Velocimetro a Km
  • Alerta de manteniment de carril
  • Control de la velocitat creuer amb limitador de velocitat
  • Fre de mà manual
  • Centre d'Informació al Coductor en color a 3,5
  • Seient d'acompanyant ajustable en 4 direccions manualment (davant/darrere; respatller)
  • Consola de Terra Base, Incluye: Dos recolza vasos davanters i 1 darrere.
  • Aire condicionat manual
  • Seient de conductor ajustable en 6 direccions manualment (A dalt/Abajo; davant/darrere; respatller)
  • Mirall retrovisor central prismatico només amb finestres amb vidre i panell de separació amb finestra
  • Volant esportiu de 3 radis
  • Pedals estàndard
  • Sistema d'estalvi de combustible Start & Stop
  • Plafon davanter amb 2 llums de lectura
  • Bloqueig per a nens manual
  • Panells interiors Akoya ramat
  • Motllures en finestres color negre
  • Llums posteriors halogenats
  • Llums halogenes amb decoració platejada
  • Encesa i aturada automàtica dels fars
  • Llums halogenats
  • Retrovisors exteriors elèctrics, tèrmics i plegables manualment; en color carrosseria
  • Graella frontal en acabat negre mat