A diferència del que passa amb la marca alemanya generalista per excel·lència, Volkswagen, les xifres de vendes de Opel en els últims anys no estan sent precisament bones. És per això que el fabricant no està fent una altra cosa que anar a poc a poc planificant els seus plans de futur per poder, evidentment, guanyar més quota de mercat als principals mercats europeus.

Un pla que passa, com no podia ser de cap altra manera tenint en compte el futur, per convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica. Un pla que passa per anar a poc a poc convertint el seu catàleg en un catàleg en el qual cada vegada regnin més els elèctrics, i això implica evidentment la desaparició d'alguns dels models actuals que donaran pas a nous models amb aquest tipus de mecànica.

 

Si bé és cert que ja se m'havien disparat des de fa mesos alguns rumors, ara ha estat Opel la que oficialment ha confirmat la desaparició d'un dels seus models actuals d'aquí a un temps, un model per passar a millor vida per ser substituït per una opció 100 × 100 elèctrica.

L'Opel Grandland no tindrà nova generació de combustió

No és cap altre que el Opel Grandland, el model avui dia, i més després de la desaparició definitiva de la insígnia, que pot presumir de ser el més ben dotat de la marca alemanya en tots els sentits. Un model que, si bé és cert que pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu, no és que hagi gaudit a les carreteres europees de l'èxit que s'esperava, d'allà que la marca alemanya hagin optat per no donar-li continuïtat en el futur.

Ha estat el mateix fabricant el que ha confirmat que el substitut d'aquest model serà un SUV 100 × 100 elèctric, i que es començarà a fabricar el segon semestre del proper any, per la qual cosa la seva arribada a les carreteres europees no serà abans de 2025.

 

En aquest sentit el Grandland té gairebé dos anys per davant per anar sumant vendes, però tenint en compte que fins ara no ha estat en cap cas u dels models més venuts del seu segment a les carreteres del vell continent, res fa pensar que de sobte vagi a canviar el seu estatus dins del mercat.

Això sí, tenint en compte que no té gaire clar que aquest nou model sí que ha de ser una de les seves peces claus a Europa, al contrari del que ha succeït amb l'actual Grandland, no seria estrany que la marca alemanya centrada tots i cada un dels seus esforços en aquest nou model.