Opel recupera un dels noms més emblemàtics de la seva història recent amb el llançament del nou Frontera Electric. Lluny de l'enfocament tot terreny dels anys noranta, aquesta reinterpretació aposta per un format SUV compacte, completament elèctric i adaptat als estàndards actuals en disseny, tecnologia i eficiència. El nou model s'ofereix en dues versions, entre les quals destaca la variant Extended Range, que amplia l'autonomia sense elevar de forma significativa el preu final.

La versió Electric Extended Range equipa una bateria de 54 kWh associada a un motor de 83 kW (113 CV) en l'eix davanter. Aquesta combinació permet una autonomia màxima homologada de fins i tot 408 km en cicle WLTP, és a dir, 100 km més que la variant d'accés, que fa servir una bateria de 44 kWh i assoleix 305 km. Encara que l'acceleració es veu lleugerament penalitzada —passa de 12,1 a 14,2 segons en el 0 a 100 km/h—, el guany en abast respon a la demanda d'un ús més versàtil.

El nou Frontera mesura 4,39 m de llarg i ofereix un habitacle funcional amb configuració opcional de fins a set places. El maleter, de 460 litres ampliables fins a 1.600, reforça el seu caràcter familiar. Aquesta proposta es completa amb una estètica robusta, línies marcades i elements característics com els fars tipus Visor, segell de la nova identitat visual de Opel. El seu disseny reforça la sensació de modernitat sense renunciar a la practicitat que tradicionalment ha caracteritzat a la gamma Frontera.

Una reinterpretació elèctrica amb arguments sòlids

El preu de partida del Frontera Electric Extended Range a Espanya se situa entorn dels 27.000 euros, amb prou feines per sobre de la versió estàndard. Ambdues variants compten amb l'etiqueta Zero emissions i poden configurar-se en nivells d'acabat Edition i GS, que incorporen connectivitat total, climatitzador, llantes específiques i múltiples assistents a la conducció. En aquest sentit, el model es posiciona com una opció funcional dins del segment dels SUV elèctrics accessibles.

 

La càrrega ràpida a 100 kW permet recuperar del 20 el 80 % de la bateria en tot just 30 minuts, la qual cosa aporta agilitat en desplaçaments interurbans. No és cap secret que aquest tipus de característiques amplien les possibilitats d'ús diari i de llarg recorregut sense comprometre temps ni comoditat. S'hi suma un consum ajustat d'entre 15,8 i 16,5 kWh/100 km, que el situa en línia amb els seus rivals directes.

El destacable en aquest cas és com Opel ha reinterpretat un nom amb forta càrrega simbòlica per llançar un producte que conjuga eficiència, usabilitat i estil. El Frontera Electric Extended Range encaixa en una estratègia que aposta per l'electrificació accessible sense renunciar a una base sòlida en termes d'habitabilitat, autonomia i equipament. Aquest retorn no és només una picada d'ullet al passat, sinó una clara ben plantada de futur.