Sent com és una marca generalista, en Opel saben molt bé que al final el que realment marcarà el seu futur són les seves xifres de vendes al final de cada any als diferents mercats europeus.

És per això que, a diferència del que passa amb la immensa majoria de marques prèmium, que gràcies als seus reals marges de benefici poden permetre's tenir al seu catàleg models que amb prou feines tenen sortida, en Opel han pres una sèrie de decisions en els últims temps que van encaminades precisament a aconseguir més beneficis, o el que és el mateix, comptar amb un catàleg de models en qui no hi ha cap d'ells que no sigui un model realment efectiu referent a vendes.

 

En aquest sentit, tal com han fet a tantes altres marques generalistes, i no te l'han posat. I final a la producció de la seva Insígnia, una berlina que arribo al mercat a finals de la primera dècada d'aquest segle i que no era cap altra cosa que le hereu de models tan interessants com el Vectra o l'Omega, que van triomfar a les carreteres europees i espanyoles als anys 90.

Opel acomiada a l'Insígnia i ho aposta tot als SUV

No és casualitat que la marca alemanya i optat per aquesta decisió, entre altres coses perquè, tal com evidencia en les seves xifres de vendes, l'Insígnia era un model que estava aconseguint xifres de vendes molt baixes, sobretot comparades, amb les quals estan aconseguint models com el Grandland, que després de la sortida i anunciada de l'insígnia, es posiciona ara com el Opel més top.

Així, ara que s'han fabricat ja totes les unitats que s'havien encarregat durant el passat 2022, la marca alemanya ha posat punt i final la fabricació d'una berlina que no ha fet cap altra cosa que viure segurament els pitjors anys per al segment, anys en els quals els SUV li han guanyat gairebé tot el terreny i l'han arraconat fins a fer que el seu futur sigui impossible.

 

Això sí, tal com bé saben els que estan molt atents a les notícies del fabricant alemany, en Opel ja estan treballant en el que serà el substitut d'aquest insígnia, que no serà cap altre que el Manta, un model 100 × 100 elèctric que es posiciona farà com el model més ben dotat d'un altre en tots els sentits.

El que sembla evident és que, tal com hapassat amb tants altres clàssics a les carreteres europees com és el cas del Ford Mondeo, el Volkswagen Passat o el Seat Toledo, ja desapareguts, les berlines estan cada vegada més condemnades.