Els que acudeixen de forma habitual a les gasolines al nostre país ja han vist des de fa una setmanes que el preu actual tant de la gasolina com del dièsel és bastant més baix respecte al que podíem trobar fa tot just uns mesos.
És més, ha passat ja més d'un any des que aquests dos combustibles van arribar al seu màxim històric, superant els dos euros per litre. Si bé és cert que l'estiu passat en els dos casos van tornar a rondar els 1,8 euros el litre, actualment el preu mitjà al nostre país ronden els 1,5 euros el litre.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que en els últims temps, veient precisament com el preu de la gasolina ha anat augmentant i baixant de forma constant, són molts els que han decidit apostar per proveir-se en gasolineres low-cost, entre altres coses perquè evidentment, sobretot si s'omple el dipòsit del cotxe de forma habitual en aquest tipus de gasolineres, a la llarga l'estalvi acaba sent considerable.
La OCU es pronuncia sobre les gasolineres low cost
No ha siguat una altra que l'Organització de Consumidors i Usuaris la que ha intentat donar resposta a una de les preguntes més habituals al nostre país, que no és cap altra que la de saber si realment la gasolina o el dièsel que es venen en una gasolinera low-cost són de pitjor qualitat respecte als combustibles que es venen en gasolineres normals.
I la resposta no pot ser més clara: "No. Tot el combustible que es ven a Espanya compleix uns requeriments mínims de qualitat. És més, totes les gasolines que es venen en una determinada regió provenen de la mateixa refineria i l'única diferència són els diferents additius que afegeix cada marca, però el combustible de base és el mateix. Tampoc no hi ha diferències pel que respecta al nivell d'emissions."
Quant als additius, la OCU apunta que "L'única diferència entre una gasolina prèmium i una low cost són precisament els additius que afegeix cada marca", apuntant a més que és molt difícil comprovar fins a quin punt aquesta diferència quant a les additius pot acabar sent perjudicial o no pareixi el motor.
Així, mentre que l'OCU deixa clar que la gasolina low-cost compleix amb els requeriments mínims de qualitat, en cap cas pot assegurar que el fet que s'usin diferents additius no pugui acabar sent perjudicial o no per al motor, simplement apunta que "és molt difícil comprovar fins a quin punt aquesta diferència quant als additius pot acabar sent perjudicial o no per al motor".