Volkswagen no és que sigui precisament una marca jove ni al nostre país ni a Europa i, per tant, els alemanys saben molt bé que les tendències del mercat varien i que no sempre alguns dels seus models, per molt icònics que siguin, per acabar tenint bons resultats de vendes.

Un bon exemple d'això és el Volkswagen Golf, un dels models més venuts de la història de la marca alemanya i de la història de la indústria d'automòbil que, com bé saben el fabricant, no està passant precisament pel seu millor moment a nivell comercial al nostre país.

 

Un argument en defensa tant d'aquest model com de tants altres que han perdut molta quota de mercat al nostre país en els últims anys és que, com ha passat amb altres carrosseries, els compactes han vist també com la seva quota de mercat ha caigut de forma notable després de l'auge dels SUV.

El problema en aquest cas, i el que desmuntem la part d'aquest argument, és que no és precisament cap altre que és un compacte, el Toyota Corolla, el model que pot presumir ara de ser ni més ni menys que el segon cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles.

Fins i tot el Peugeot 308 es ven més que el Volkswagen Golf

Però el que realment fa mal a la marca alemanya ja no és tant que el model japonès estigui arrasant al nostre mercat, entre altres coses perquè en Volkswagen saben que no poden competir amb els motors híbrids auto recarregables de la marca japonesa, sinó que el que fa mal a la marca alemanya és veure com alguns models rivals directes del Golf però d'un estatus inferior estan aconseguint fins i tot millors xifres de vendes.

Un bon exemple d'això és el Peugeot 308, un model que ha perdut molta quota de mercat dels últims anys però que continua estant per davant del Volkswagen Golf a Espanya.

 

Són alguns els motius pels quals aquest model no està triomfant com triomfava antigament, entre ells el fet de què el seu preu hi ha augmentat de forma notable en els últims anys. És més, no deixa de ser revelador que, mentre que el Golf nou a penes no es ven al nostre país, aquest compacte alemany continuï sent el cotxe més venut al mercat de segona mà a Espanya.