Per molt que bé dia la indústria de l'automòbil sigui una indústria global i que la immensa majoria de marques venguin els seus cotxes en la immensa majoria de mercats a nivell mundial, no és que sigui precisament cap secret que hi ha certs models que, per diferents motius, no es venen a tots els mercats.

En aquest sentit, aquestes obres conegut que, en part també per les diferents normatives de seguretat i de contaminació, hi ha certs models que es venen en mercats com el d'Àsia o el d'Amèrica del Nord que no es poden vendre a Europa, o almenys no a través dels canals oficials.

El que sí que es pot fer és, a través d'un importador, comprar un model pensat per al mercat americà que sí que compleixi les normatives europees però que, pel motiu que sigui, la marca en qüestió no vol comercialitzar-lo a Europa. El problema en aquest cas és que en els últims temps han estat ja diversos els consumidors que s'han vist afectats per una estafa.

L'estafa dels cotxes exportats

En concret es tracta d'una estafa duta a terme per un fals importador de cotxes que venia cotxes nord-americans a Espanya però que després, com han comprovat els creen comprat un d'aquests cotxes, aquests vehicles no es poden matricular a Espanya i, a més, tenint en compte que formen part de la investigació, tampoc no es poden vendre, per la qual cosa són cotxes que realment suposen un problema per als seus actuals propietaris.

"Fent-se passar per expert en importació i homologació de vehicles americans, es va dedicar a portar vehicles dels Estats Units i a vendre'ls aquí a uns preus que eren bastant interessants, perquè va caure molta gent en aquesta estafa", explica a El Mundo Isidro Cantero, advocat de Sinergia Abogados que representa un grup de gairebé 20 afectats.

Una estafa que s'estima que ha afectat a poc menys de 200 persones a Espanya que es troben en una situació més que compromesa tenint en compte que, com apunta un dels afectats a l'esmentat mitjà, "Tenim vehicles que no podem utilitzar i estem esperant una resolució fàcil i senzilla, que és que ens posi a disposició la documentació original d'aquests vehicles i que els posin al nostre nom."

Com apunta un dels afectats, "alguns tenen assumit que no poden homologar el vehicle i el que volen és almenys que se'ls permeti vendre els vehicles en algun país fora de la Unió Europea on puguin recuperar part dels diners, perquè ja no recuperaran tot."