Toyota, l'èxit actual del qual no s'explica sense la seva aposta per motors híbrids autorecarregables, s'enfronta a una nova amenaça: Stellantis ha introduït un sistema de microhibridació de 48V que obté l'etiqueta ECO de la DGT. Aquest sistema, denominat eDCT, es troba en vehicles de marques com Peugeot, Citroën, DS, Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Lancia i Opel, aparellats amb l'última versió del motor 1.2 PureTech de gasolina.

La implementació d'aquest sistema suposa un estalvi significatiu en consum i emissions en comparació amb el motor tradicional de gasolina. Per exemple, en el cas del Opel Mokka, el consum en cicle mixt es redueix de 6,1 l/100 km a 4,9 l/100 km, i les emissions de CO2 baixen de 137 g/km a 104 g/km. Aquest avenç arriba en un moment crucial, ja que els vehicles híbrids, tant tradicionals com micro híbrids, estan guanyant una quota de mercat més gran a Espanya, amb un creixement del 25,28% en els primers sis mesos de 2024 i representant el 30,08% del total de vendes.

Stellantis suma un nou motor a la seva gamma que marca perfil a Toyota

El sistema eDCT de Stellantis inclou una bateria de 0,9 kWh i 48V, juntament amb un motor elèctric de 21 kW. Aquest conjunt permet que el vehicle funcioni en mode 100% elèctric durant un quilòmetre, la qual cosa contribueix a una reducció del 20% en les emissions de CO2. A més, aquest sistema és adaptable a híbrids endollables, la qual cosa requereix únicament la modificació de l'inversor i el mòdul de conducció elèctrica.

Línia de muntatge de la planta de Stellantis en Vigo / Europa Press

Encara que Stellantis es refereix al sistema eDCT com un híbrid en lloc d'un microhíbrid, la distinció clau és la seva capacitat per moure el cotxe en manera exclusivament elèctrica, encara que sigui per una distància limitada. Aquest avenç tècnic podria portar Stellantis a tenir un major nombre de models entre els més venuts a Espanya i altres mercats europeus.

Aquests són els models que es beneficiaran del nou bloc de Stellantis

Entre els models que incorporaran aquesta tecnologia es troben l'Alfa Romeo Junior i el Tonale, així com els DS3 i DS4. Citroën també està equipant les seves variants de C3, C4 i C5 (incloent els Aircross i X) amb aquest sistema. Fiat no es queda enrere, amb el 600 i el Panda, aquest últim sent el cotxe amb més matriculacions a Itàlia.

Alfa Romeo Tonale

Jeep també se suma a la tendència amb els seus models Avenger, Renegade i Compass, igual com l'acabat de llançar a Espanya Lancia Ypsilon i el Maserati Grecale. Opel inclou en aquesta llista els seus models Corsa, Astra, Mokka, Frontera i Grandland, mentre que Peugeot ho fa amb el 208, 308, 408, 2008, 3008 i 5008.