Si bé és cert que la immensa majoria de les vendes que aconsegueix Citroën a nivell mundial passen per les carreteres europees, sent a més el mercat francès el seu mercat més interessant en aquest sentit, això no significa que la marca francesa no busquin també augmentar la seva quota de mercat en països molt allunyats de les carreteres europees.

És més, com ocorre amb gairebé tots els fabricants de pes a nivell mundial, el fabricant de França opta per anar adaptant el seu catàleg a les necessitats i als gustos que tenen els diferents consumidors, ja que no són les mateixes necessitats les que tenen els conductors a Europa que les que tenen per exemple en mercats com el dels Estats Units o el d'Àsia.

 

A més, tal com ocorre a les carreteres europees, en Citroën estan també molt atents a veure quins moviments comercials fan en la resta de fabricants europeus que estan comercialitzant els seus models de fills de les fronteres d'Europa, per això ha notat ara per entrar en un terreny de joc nou en el seu cas i en el que busquen plantar cara a un model d'èxit al mercat sud-americà com és el Volkswagen Taigo, que en aquest cas es ven en mercats com el brasiler i l'argentí però el nom de Volkswagen Nivus.

Citroën s'apunta als SUV cupè amb el nou Basalt

Si bé és cert que en Citroën tenen experiència amb els SUV cupè, i el millor exemple d'això és un model molt reeixit com és el cas del Citroën C4 a Espanya, es pot tenir en compte que la nova proposta de la marca francesa per als mercats de Sud-amèrica es queda un esglaó per sota quant a mida respecte al C4.

 

El model no és cap altre que el denominat Citroën Basalt, un petit SUV cupè que tindrà unes dimensions semblants a les del nou Citroën C3 però que, a diferència del que ocorre amb aquest model, no comptarà amb una versió 100 × 100 elèctrica, sinó que passarà les seves vendes en un motor de combustió, en concret un motor de gasolina de tres cilindres i que arribarà acompanyat d'una transmissió automàtica, tot i que encara es desconeix la potència específica.

Per desgràcia, i per molt que Citroën sigui ja més que assentada a les carreteres europees, els plans de la marca francesa no passen per vendre aquest model a les carreteres del vell continent, almenys no de moment.