Si bé és cert que històricament Citroën sempre ha pogut presumir de ser un fabricant que has posat al mercat en models amb un disseny clarament diferenciat de la resta, això no significa que és la marca francesa no siguin molt conscients que el millor que es pot fer per intentar augmentar la seva quota de mercat a nivell mundial és apostar per les carrosseries que més estan triomfant a certs mercats.

 

No és casualitat llavors que, veient que marques tan importants com Volkswagen, Peugeot o Renault estan apostant pels SUV amb un disseny cupè, el fabricant francès havia decidit seguir els passos amb un nou model que, això sí, tindrà un inconvenient important, especialment per a aquells que vulguin aconseguir un d'ells a les carreteres europees.

El nou SUV de Citroën apunta a èxit, encara que lluny d'Europa

I és que aquest nou model anomenat Basalt tan sols està pensat, almenys inicialment en els plans de Citroën, per ser comercialitzat al mercat de l'Índia així com en alguns mercats del continent sud-americà, per la qual cosa, almenys que no canviïn gaire els plans del fabricant francès, serà impossible comprar aquest model tant al nostre país com en la resta de mercats del continent europeu.

Si bé és cert que la marca ja ha compartit algunes imatges d'aquest model, imatges que han provocat que molts parlin d'ell com una de les opcions més atractives, no se sap gens encara de quines opcions mecàniques es podran associar a aquest nou model, encara que sí que se sap que, almenys de moment, la marca no apostarà per una versió 100 × 100 elèctrica d'aquest Basalt.

 

Hi ha qui assegura, encara que no sol ser una cosa habitual en la indústria de l'automòbil, que si aquest model triomfa fins i tot per sobre de les expectatives en aquests mercats en els quals ja se sap que sí que es comercialitzarà la marca francesa podria plantejar-se la idea de començar a comercialitzar allò de les carreteres europees i que es converteixi així en un rival digne d'un model que ha evidenciat l'encert per part de la seva marca com és el cas del Volkswagen Taigo.

Això sí, com sol ser habitual en Citroën, aquest model està pensat per a aquells que buscar una opció més assequible, per això no és un pocs els que asseguren que és molt probable que arrasi en mercats on aquest tipus de models senzills triomfen com és el cas del mercat de l'Índia, el de l'Argentina o del Brasil.