Com bé saben en Tesla, no ha estat cap altre que el seu Model Y el que ha acabat el passat 2023 sent ni més ni menys que el model més matriculat a les carreteres europees, confirmant que, si bé és cert que en alguns mercats com l'espanyola la implantació dels elèctrics no està sent tan evident com als mercats del nord del vell continent, els EV han arribat per quedar-se.
Però el principal problema que té Tesla ja no és tant el fet que siguin molts els conductors que no vulguin saber res de moment dels cotxes elèctrics, sinó que són algunes les marques que estan arribant des de mercats com el de la Xina amb models realment molt interessants quant a relació qualitat preu i que es converteixen en rivals molt importants dels seus models més venuts.
En aquest sentit, la marca que rivalitzarà i que ja ho està fent amb Tesla per convertir-se en la marca de cotxes elèctrics més venut a nivell mundial és el fabricant xinès BYD, una marca que continua ampliant la seva oferta de cotxes tant a Espanya com en la resta de mercats importants a nivell europeu.
El BYD Seal U, un dur rival per al Tesla Model Y
I un dels models més esperats ja té preus a Espanya. No és cap altre que el BYD Seal U, un model que per mida, carrosseria i prestacions es presenta com un dels pitjors rivals per al cotxe més matriculat a Europa l'any passat, entre altres coses perquè pot presumir de tenir un preu també molt interessant.
La versió d'accés d'aquest model té un preu de partida sense cap tipus de promoció de descompte de poc més de 42.000 €, pel que, comptant amb les promocions i els ajuts del pla MOVES del govern, el seu preu s'acaba quedant per poc més de 34.000 €, és a dir, un preu molt similar a què tenen algunes de les millors versions dels SUV de combustió més venuts a Espanya.
Una versió d'accés que arriba molt ben dotada a nivell d'equipament i tecnologia, així com amb un motor de 218 cavalls de potència i una bateria de gairebé 72 kW hora que li permet tenir 420 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP. No seria estrany llavors que, una vegada es posi definitivament a la venda a Espanya, aquest SUV xinès li robés unes quantes vendes al Model Y.